شناسهٔ خبر: 37819480 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

‌کمک ۱۰۰ میلیون تومانی ‌گنابادی‌ها به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان + فیلم

موکب مردم گناباد در سیستان و بلوچستان برپا شده و کمک ۱۰۰ میلیون تومانی آنها در شهرستان دلگان توزیع شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گناباد، موکب مردم گناباد در سیستان و بلوچستان برپا شده و کمک 100 میلیون تومانی آنها در شهرستان دلگان توزیع شده است.

علیرضا موحد نایب رئیس شورای اسلامی شهر گناباد که خود در منطقه دلیگان حضور دارد در گفتگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: در حال حاضر روزانه 3 هزار پرس غذای گرم را در بین سل زدگان توزیع میکنیم.

وی با اشاره به وضعیت محرومیت در منطقه بیان کرد: تاکنون بیش از 100 میلیون تومان کمکهای مردمی گناباد در منطقه توزیع شده است ولی در حال حاضر کمبود پتو، ظروف یکبار مصرف برای توزیع غذا وجود دارد.

یکی از خادمین سیل زدگان که در این موکب خدمت میکند در گفتگو با خبرنگار تسنیم در گناباد اظهار داشت: هرکسی در جامعه وظیفه دارد به هم نوع خود خدمت کند حالا این نوع خدمت فرق می کند ولی مطمعن هستیم که خداوند این نوع خدمت کردن را بی پاسخ نمیگذارد.

وی  افزود: محرومیت در اینجا بسیار شدید است و حتی با یک کمک کوچک مردم و کودکان خنده بر لبهای آنها مینشیند.

عبدالجواد سمائی مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات در گناباد نیز در گفتگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: با هدف کمک‌رسانی به سیل‌زدگان جنوب استان سیستان و بلوچستان موکب امام رضا (ع) گناباد به همراه کمک‌های مردم و خیران این شهرستان به این مناطق اعزام شد.

وی افزود: این موکب در منطقه دلگان جنوب استان سیستان و بلوچستان مستقر و همچنین به منظور جذب و هدایت کمک‌های مردمی گناباد، قرارگاه کمک‌رسانی سپهبد شهید سلیمانی در این شهرستان راه‌اندازی و تصمیم مقتضی برای ارسال کمک‌های مردمی و استقرار موکب امام رضا (ع) گناباد در منطقه دلگان سیستان و بلوچستان گرفته شد.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات در گناباد تصریح کرد: در این راستا نیروهای آشپز، نانوا و خدمه به همراه کمک‌های مردمی شامل اقلام غذایی مانند آرد، برنج، روغن، حبوبات، گوشت، پنیر و حلوا شکری به مناطق سیل زده اعزام شدند.

وی از ارسال یک دستگاه نانوایی سیار با توان پخت روزانه پنج هزار قرص نان از گناباد به منطقه دلگان سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: آشپزخانه موکب یاد شده نیز مدت چهار روز هر روز 9 هزار پرس غذا بین هموطنان آسیب دیده توزیع می‌کند.

در ادامه گزارش اختصاصی تسنیم از نحوه کمک رسانی  مردم گناباد به سیل زدگان سیستان و بلوچستان را می‌بینید.

گزارش از یاسر سالاری گناباد

انتهای پیام/282/ش

نظر شما