شناسهٔ خبر: 37819346 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

بازنشر عجیب اتفاق 2 سال پیش با چه هدفی؟

انتشار یک خبر سوخته از دو سال پیش در فضای رسانه ای جای تامل و پرسش دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آذر ماه 96 همزمان با مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان در آمریکا اتفاق عجیبی رخ داد. در جریان این رقابتها عکسی از طرح تیشرت هواداران ایرانی حاضر در سالن مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان در آمریکا منتشر شد که نقشه ایران روی آن نقش بسته بود که توسط رایزن فرهنگی دفتر حفاظت از منافع جمهوری اسلامی ایران در آمریکا و با هدف ساماندهی ایرانیان علاقمند به این رشته طراحی و به تعداد 500 عدد آماده شده بود.

با انتشار این عکس و مشخص شدن ایراداتی در طرح کامل نبودن بخش شمالی خلیج فارس و نقطه تلاقی با جنوب خوزستان موضوع سریعا به این دفتر در آمریکا اعلام شد تا نسبت به اصلاح طرح روی تیشرت ها اقدام شود و این اقدام بلافاصله انجام گرفت.

در همان مقطع توضیحات لازم از سوی دفتر حافظ منافع ایران در آمریکا و کمیته ملی المپیک ایران داده شد و تیشرت های آماده شده، بلافاصه اصلاح و در اختیار هواداران ایرانی قرار گرفت.

با گذشت 2 سال از این اتفاق، این خبر کهنه و عجیب به دلایلی نامعلوم دوباره بازنشر شده در حالیکه نه مسابقاتی در آمریکا در جریان است و نه اتفاق خاصی رخ داده و هدف از بازنشر دوباره آن نامعلوم و مبهم است.

انتشار مجدد اخبار و تصاویر مربوط به دو سال گذشته در فضای مجازی و سپس درج در رسانه های معدود جای تامل دارد و به نظر می رسد در انتشار آن منافع ملی و میهنی هرگز ملاحظه نشده چرا که در فضای فعلی و در فاصله 6 ماه مانده به المپیک که تیم های ورزشی ایران جملگی درگیر اردوها و مسابقات گزینشی هستند، انتشار چنین خبر سوخته ای هرگز توجیه پذیر نیست.

در همین رابطه کمیته ملی المپیک در این باره توضیحات کاملی ارائه و تاکید کرده در حالیکه در سال المپیکی بیش از هر زمان دیگری به وفاق، همدلی و تمرکز نیاز داریم، اخبار و تصاویر مربوط به 2 سال پیش تنها فضای ورزش را ملتهب خواهد کرد آن هم در شرایطی که آرامش نیاز امروز ورزش ایران محسوب می شود.

43 43

برچسب‌ها:

نظر شما