شناسهٔ خبر: 37819343 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

لزوم ساماندهی موسسات قرآنی در استان اصفهان

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان بر ساماندهی موسسات قرآنی تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ آیت الله طباطبایی نژاد در نشست شورای فرهنگ عمومی گفت: پس از انقلاب اسلامی مسئله قرآن گسترش خوبی پیدا کرده و مدارس قرآنی نیز تشکیل شده به طوری که در برخی از این مدارس، طلاب ماهی یک جز قرآن کریم حفظ می‌کنند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان با تاکید بر لزوم نظم در سطح تصمیم گیری فعالیت‌های قرآنی افزود: نباید هیچ موسسه قرآنی بدون مجوز تشکیل شود که در این زمینه نیازمند شورای سیاست گذاری مشخص و منظمی برای موسسات قرآن و عترت به منظور تنظیم این قبیل فعالیت‌ها هستیم.
عباس رضایی نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان نیز در این جلسه با بیان اینکه این قبیل جلسات به منظور همدلی و هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود، گفت: در این جلسه به عنوان شورای فرهنگ عمومی مباحث مورد نیاز فرهنگ عمومی از قبیل اسراف و تبذیر، فضای مجازی و... بر مبنای تعالیم و مفاهیم قرآنی بررسی شود.
استاندار اصفهان با تاکید بر لزوم سازمان دهی موسسات قرآنی استان افزود: کارگروه قرآن و عترت استان ذیل شورای فرهنگ عمومی تشکیل شود تا پیرامون مسائل موسسات قرآن و عترت یک مجموعه واحد تصمیم گیری کند و پژوهشی پیرامون نقش قرآن آموزان در کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام شود.
وی همچنین تاکید کرد: از فضاهای مازاد در اختیار آموزش و پرورش و شهرداری برای گسترش فعالیت‌های قرآن و عترت استان بهره برداری صورت پذیرد.
حجت الاسلام محمدعلی انصاری دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان گفت: سند راهبردی ارتقای کارکرد مساجد با امضای استاندار به دستگاه‌ها ابلاغ شده است
وی افزود : هفته قرآن و عترت با همکاری دستگاه‌های اجرایی به خوبی شروع و برنامه ریزی شده و این هفته از ۱۹ تا ۲۵ بهمن برگزار می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه مقرر شده ستاد ساماندهی شئون و مراسم مذهبی در شهرستان‌ها تشکیل شود، گفت: همچنین در جلسه گذشته مقرر شد کارگروه تخصصی پژوهشی پیرامون مراسمات مذهبی تشکیل شود.
وی بر لزوم تشکیل کارگروه قرآن و عترت استان ذیل شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان تاکید کرد و گفت: استان اصفهان همواره به خصوص در سال‌های اخیر به نسبت کل کشور فعالیت‌های بسیار خوبی در عرصه قرآن و عترت داشته است .
وی افزود : پیشنهاد می‌شود تعدادی از تابلوهای تبلیغاتی شهرستان‌های استان و نیز برنامه‌های صدا و سیما به فعالیت‌های قرآنی اختصاص یابد.
در ادامه جلسه مدیر کل صدا و سیمای مرکز اصفهان با اشاره به فعالیت های قرآنی صدا و سیما برای ترویج فرهنگ قرآن و عترت گفت : بخش های مختلف صدا و سیمای مرکز اصفهان در فرصت های مناسب فعالیت های موسسه های قرآنی را انعکاس داده است .
بهرام عبدالحسینی افزود : با توجه به ظرفیت موسسات قرآنی در استان اصفهان در تربیت و آموزش علاقه مندان به کلام الله مجید صدا و سیمای اصفهان آمادگی دارد که این مجموعه های معنوی را به مردم معرفی کند.

نظر شما