شناسهٔ خبر: 37819052 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

گسترش کرسی‌های ایرانشناسی و آموزش زبان فارسی در ایتالیا

مدیر کرسی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه بلونیا ایتالیا در دیدار با رایزن فرهنگی ایران در رُم خواستار گسترش کرسی‌های ایرانشناسی و آموزش زبان فارسی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، «مائوریتزیو پیستوزو»، مدیر کرسی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه بلونیا ایتالیا با اکبر قولی، رایزن فرهنگی ایران در رُم دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

پیستوزو با معرفی کرسی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه بلونیا ایتالیا و جایگاه آن در این دانشگاه، نسخه تجدید چاپ شده مجلد نخست (آ ـ د) واژه‌نامه فارسی ـ ایتالیایی را به این نمایندگی فرهنگی اهداء کرد.

 

وی همچنین به پشتیبانی و حمایت بنیاد سعدی و رایزنی فرهنگی ایران در رُم از فعالیت‌های این کرسی اشاره کرد و خواستار توسعه و گسترش زبان فارسی و کرسی‌های زبان فارسی و ایرانشناسی در ایتالیا شد.

 

قولی هم در سخنان خود، با یادآوری برخی عناوین تألیفات ایرانشناسان ایتالیایی که در ادوار گذشته موفق به دریافت جوایز کتاب سال جمهوری اسلامی ایران شده‌اند، واژه‌نامه تحت ویراستاری ایشان را اثری ماندگار ارزیابی و در خصوص معرفی آن به دبیرخانه دور آتی جایزه کتاب سال ایران اعلام آمادگی کرد.

 

گفتنی است؛ واژه‌نامه فارسی ـ ایتالیایی که پروفسور مائوریتزیو پیستوزو، سرویراستار آن است و مجلد نخست آن (آ ـ د) تجدید چاپ شده، بخشی از طرح بزرگ گردآوری واژه‌نامه فارسی ـ ایتالیایی است که پیش از این، کاملترین نمونه آن توسط آلساندرو کولتی گردآوری و چاپ نخست آن با مشارکت این نمایندگی انجام یافته بوده است. تنها حجم مجلد حاضر که حاوی بالغ بر 36 هزار واژگان است، اندکی از حجم واژه‌نامه کامل کولتی کمتر است.

پایان پیام/ 14

نظر شما