شناسهٔ خبر: 37818206 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

با عبور از خط حمله قدرتمند عراقی؛

استقلال به دنبال عبور از «توافق بزرگ پوشالی» AFC

عصر امروز دیدار حساس استقلال و الکویت کویت در امارات برگزار خواهد شد و آبی های تهران درصدد پیروزی مقابل این تیم کویتی هستند تا بعد از آن به قطر رفته تا مقابل الریان این کشور قرار بگیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس ورزشی پارسینه؛ عصر امروز دیدار حساس استقلال و الکویت کویت در امارات برگزار خواهد شد و آبی های تهران درصدد پیروزی مقابل این تیم کویتی هستند تا بعد از آن به قطر رفته تا مقابل الریان این کشور قرار بگیرند.

استقلال تهران فصل گذشته با قرار گرفتن در جایگاه سوم لیگ برتر سهمیه غیرمستقیم لیگ قهرمانان آسیا را بدست آورد که طی آن باید با حضور در دو مسابقه تک حذفی پلی‌آف به مرحله گروهی این مسابقات راه پیدا می کرد. طبق برنامه قرار بود استقلال در ابتدا در ورزشگاه آزادی به مصاف الکویت کویت برود و بعد از آن و در صورت پیروزی مقابل الریان قرار بگیرد اما به دلیل شرایط ملتهب منطقه، باشگاه کویتی با اعتراض به شرایط ایران اعلام کرد که حاضر نیست به ایران سفر کند و طبق ملاحظات سیاسیف کنفدراسیون فوتبال آسیا رای به محرومیت تیم های ایرانی از میزبانی داد.

این اما پایان ماجرا نبود و هر چهار باشگاه ایرانی اعلام کردند در صورت سلب میزبانی، از حضور در این رقابت ها انصراف خواهند داد حتی به قیمت جریمه سنگین و یا محرومیت دو ساله از حضور در این رقابت‌ها. بعد از این ماجرا بود که ای اف سی اعلام کرد تیم های ایرانی که در دور گروهی حضور دارند می توانند در دور برگشت میزبان رقبای خود باشند؛ با این توضیح که صرفا دیدارهای میزبان و میهمان در دور رفت به دور برگشت برای تیم های ایرانی منتقل شده است.

بعد از این تهدید بود که مقرر شد سرپرست دبیرکل فدراسیون فوتبال به همراه چهار نماینده باشگاهی ایران به مالزی رفته تا با دبیرکل کنفدراسیون فوتبال اسیا جلسه‌ای برگزار کنند. بعد از این جلسه همان صحبت مقامات ای اف سی اجرایی شد که تیم های استقلال و شهرخودرو دیدارهای خانگی شان لغو و به امارات منتقل می شود و دیدار پرسپولیس و سپاهان صرفا از جهت میزبانی به دور برگشت منتقل شد.

از همین رو عصر امروز استقلال باید در امارات به مصاف الکویتی برود که از دو مهاجم باکیفیت عراقی سود می برد؛ علا عباس همان مهاجمی است که در دقیقه 94 دروازه بیرانوند را در مسابقات انتخابی جام جهانی باز کرد. شاگردان فرهاد مجیدی می توانند با عبور از این تیم و سپس الریان، با عبور از «توافق بزرگ پوشالی» به دور گروهی برسند و باتوجه به اینکه هیچ تیم عربستانی در گروه استقلال نیست از سه بازی خانگی سود ببرند.

نظر شما