شناسهٔ خبر: 37817304 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تکمیل طرح فاضلاب بافت قدیم بوشهر تا پایان امسال

استاندار بوشهر گفت: با وجود مشکلات طرح فاضلاب بافت قدیم بوشهر، به همت مدیران استانی هم اکنون این طرح به خوبی در حال کار است و با برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان سال تکمیل می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، عبدالکریم گراوند در بازدید از طرح‌های فاضلاب بوشهر بیان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته، طرح ساماندهی فاضلاب بافت قدیم به خوبی در حال کار است و تکمیل آن تا پایان سال در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در بازدید امروز که از ایستگاه‌های مختلف فاضلاب شهر بوشهر بود، موضوع استفاده از پساب فاضلاب بوشهر مورد بررسی ویژه قرار گرفت.

استاندار بوشهر اضافه کرد: ایستگاه فاضلاب شهر بوشهر با سرعت خوبی در حال بهسازی است و تلاش می‌شود منابع مالی برای تکمیل و بهسازی این ایستگاه تامین شود.

وی تصریح کرد: با وجود مشکلات مالی، اما ساماندهی فاضلابی شهر بوشهر و ایستگاه‌های پمپاژ تعطیل نشده است و با برنامه‌ریزی صورت گرفته در حوزه آب و همت شرکت آب و فاضلاب شهری بوشهر، کار‌های اساسی و اصولی در این بخش صورت گرفته است.

گراوند خاطرنشان کرد: در دو سال اخیر ۳۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای حل مشکلات آب در استان بوشهر اختصاص دادیم، همچنین ۵۰ میلیارد تومان اعتبار هم از اعتبارات شرکت آب و فاضلاب کشور جذب کردیم.

وی از همکاری شرکت آب و فاضلاب کشور و ۵ استان معین که برای حل مشکلات آب استان بوشهر اقدام کردند قدردانی کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب بوشهر نیز گفت: برای اجرای طرح فاضلاب در بافت تاریخی بوشهر از محل اعتبارات سفر دوم رئیس جمهوری به استان بوشهر ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار تصویب شد که پارسال ۹۰ میلیارد تومان تخصیص یافت و به‌زودی ۴۰ میلیارد تومان دیگر نیز به این طرح تزریق می‌شود.

عبدالحمید حمزه‌پور افزود: طرح فاضلاب بافت قدیم بوشهر با ۳۵ کیلومتر طول دارای دو ایستگاه پمپاژ است که با اجرای این طرح ۲۰ هزار نفر در این بافت زیر پوشش شبکه دفع فاضلاب قرار می‌گیرند.

نظر شما