شناسهٔ خبر: 37816290 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

معاون دبیر شبکه تبادل فناوری کشور‌های دی هشت

با ایجاد ساز و کار مناسب، تابو تحریم را می‌شکنیم

باید با ایجاد ساز و کاری مناسب، شرایط تبادل سرمایه و اطلاعات را با کشور‌های مختلف دنیا در حوزه علم و فناوری فراهم کنیم و تابو تحریم را بشکنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آقای میلاد صدرخانلو در دومین نشست سرمایه گذاری فناوری TIM ۲۰۲۰ که پیش از ظهر امروز در معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: در شرایط فعلی کشور، تبادل سرمایه و فعالیت اقتصادی بسیار دشوار است.
وی افزود: دی هشت در سال ۱۹۹۶ با هدف ایجاد فرصت‌های تجاری میان ۸ کشور ایران، نیجریه، مالزی، اندونزی، ترکیه، بنگلادش، پاکستان و مصر تأسیس شد. پراکندگی مناسب این ۸ کشور از آفریقا تا آسیا موقعیت راهبردی و مهمی را ایجاد کرده است. جمعیت کل این ۸ کشور ۶۰ درصد مسلمانان جهان یا ۱۳ درصد از جمعیت کل جهان را تشکیل می‌دهد.
معاون دبیر شبکه تبادل و انتقال فناوری کشور‌های دی هشت D ۸-TTEN بیان کرد: یکی از فعالیت‌های دی ۸ در حوزه فناوری است که شبکه تبادل و انتقال در فناوری نام دارد. دبیرخانه این شبکه در پارک فناوری پردیس قرار دارد و آقای مهدی صفاری‌نیا دبیر شبکه تبادل و انتقال در فناوری است.
آقای صدرخانلو گفت: طی دو جلسه با دبیرکل دی هشت (D۸) ملاقات موفق به دریافت بودجه ۲۰ هزار یورویی برای فعالیت‌های این شبکه و انتقال و تبادل فناوری اخذ شده است. نشست سرمایه‌گذاری فناوری ۱۵ و ۱۶ بهمن در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود. این رویداد می‌تواند سرمایه گذاری روی طرح‌های فناوری در این هشت کشور را تسهیل کند.
وی افزود: صندوق‌های سرمایه گذاری، فرشتگان سرمایه گذاری و vc‌ها در این رویداد حضور دارند. هدف ترویج سرمایه گذاری مشترک و ایجاد زمینه مناسب برای حضور سرمایه گذاران از کشور‌های مختلف در این ۸ کشور است. از ۸ کشور مصر، نیجریه، بنگلادش، پاکستان، اتیوپی، لبنان، هند و سوریه سرمایه گذار در این رویداد حضور خواهند داشت.
آقای صدرخانلو مطرح کرد: همچنین ۲۰ شرکت سرمایه گذار خارجی و ۱۰۰ سرمایه گذار داخلی در نشست سرمایه گذاری فناوری ۲۰۲۰ حضور دارند. امضای تفاهم نامه و عقد قرارداد همکاری برای گسترش تعاملات کشور‌های دی هشت (D۸) با کشور‌های دیگر یکی دیگر از اهداف این رویداد به شمار می‌رود.
معاون دبیر شبکه تبادل و انتقال فناوری گفت: انجمن فرشتگان کسب و کار، انجمن vc ایران، آقای سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، آقای علی وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی و دبیرکل دی هشت (D۸) در این رویداد شرکت خواهند کرد. سفرای ۷ کشور دیگر دی هشت (D۸) نیز برای حضور در این رویداد دعوت شده‌اند.
وی افزود: رویداد نشست سرمایه گذاری فناوری در ۶ بخش راهبردی برگزار می‌شود که شامل نشست‌های تخصصی با حضور سرمایه گذاران، تجربه‌های موفق کسب و کار‌های نوپا (استارت‌آپ) با هدف آموزش مفاهیم خاص به مخاطبان، ارائه سرمایه گذاران برای معرفی ایده‌های کسب و کار نوپا، فرصت‌های کلان سرمایه گذاری برای ترویج سرمایه گذاری مشترک، کارگاه‌های آموزشی برای به اشتراک گذاری تجارب و ملاقات‌های b to b برای سرمایه و سرمایه گذاران می‌شود.
آقای صدرخانلو مطرح کرد: یکی از اهداف برگزاری این رویداد شکستن تابوی تحریم است. این امر به کشور‌های دیگر نشان می‌دهد که زیر ساخت‌ها و ساختار‌های فناوری در ایران زیاد است. این رویداد موضوع خاصی ندارد که از تمام حوزه‌های فناوری طرح و ایده می‌پذیرد. انرژی‌های نوین، تجهیزات پزشکی و دارو بیشترین میزان طرح را به خود اختصاص داده اند. تاکنون طرح‌های زیادی به دبیرخانه فرستاده شده که ۱۵ طرح گزینش و به سرمایه گذاران خارجی ارائه شد و سه طرح برای عقد قرارداد برگزیده شدند. همچنان در حال دریافت طرح و ایده و ارسال آن‌ها به سرمایه گذاران خارجی هستیم.
وی گفت: ایده ایجاد شبکه انتقال و تبادل فناوری برای ایران بوده و با توجه به تلاش‌های کشور در این حوزه، تصمیم گرفته شد که دبیرخانه آن در ایران تأسیس شود.
آقای صدرخانلو با اشاره به این که راهکار‌هایی برای انتقال پول و سرمایه گذاری میان ایران و کشور‌های دیگر وجود دارد، گفت: ۳۷ مهمان خارجی که کارآفرین و فرشتگان سرمایه گذار هستند در این رویداد شرکت می‌کنند.

نظر شما