شناسهٔ خبر: 37816170 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اسکلت رباتیک به معلولان توان ایستادن می‌دهد

یک اسکلت رباتیک به تازگی کمک کرد تا یک ورزشکار دچار معلولیت بایستد و برای نخستین بار پس از 10 سال مادرش را بغل کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، یک اسکلت رباتیک به تازگی کمک کرده تا یک ورزشکار دچار معلولیت بایستد و برای نخستین بار پس از ۱۰ سال مادرش را بغل کند.

کماندار کره‌ای «Jun-beom Park» از ربات H-MEX هیوندا برای ایستادن استفاده کرد؛ این ورزشکار از سال ۲۰۰۸ و پس از یک تصادف ویلچرنشین شده و  توانایی راه رفتن را از دست داده است.

یک اسکلت رباتیک که توسط هیوندا،  تولیدکننده کره‌ای ساخته شده، قرار است به افراد معلول که به هر دلیلی توان راه رفتن را از دست داده‌اند کمک کند تا روی پای خود بایستند.

در ویدئویی که توسط هیوندا تولید و منتشر شده، ورزشکار آسیب دیده به کمک اسکلت رباتیک می‌ایستد و از روی ویلچر خود بلند می‌شود.

این اسکلت که «H-MEX» نام دارد، برای کمک به افراد دچار معلولیت و افراد مسن در راه رفتن و همچنین در کاهش صدمات کمر برای کارگران طراحی شده است.

هیوندا می‌گوید این چشم انداز برای توسعه فناوری است که در آن ربات‌ها و انسان‌ها می‌توانند با هم همکاری کنند تا بتوانند تحرک را دوباره تعریف کنند.

دونگ جین هین، رئیس آزمایشگاه رباتیک هیوندا گفت: آزمایشگاه ما مشتاق است که اسکلت پزشکی H‌MEX را به عنوان یکی از راه‌حل‌های تحرکی برای افراد آسیب‌دیده و به عنوان بهبود در زندگی روزمره آنها توسعه دهد».

انتهای پیام/

نظر شما