شناسهٔ خبر: 37815346 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

معامله بیش از ۲۲۰ میلیون سهم در بورس فارس

بیش از ۲۲۰ میلیون سهم هفته گذشته در بورس استان فارس معامله شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر بورس منطقه‌ای استان فارس گفت: در این یک هفته گذشته ۲۲۰ میلیون و ۱۷۹ هزار سهم و حق تقدم به ارزش یک هزار و ۱۶۶ میلیارد ریال در بورس استان مبادله شد.
کرشمه ترابیان افزود: ۵۶ درصد از این معاملات مربوط به خرید سهام و مابقی مربوط به فروش سهام بوده و این تعداد سهام متعلق به ۴۲۵ شرکت است.
وی ادامه داد: در پایان معاملات این هفته سهام شرکت‌های لاستیک سهند، گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان و نوسازی ساختمان تهران بیشترین تقاضا برای خرید و سهام شرکت‌های صنایع ریخته‌گری ایران، حمل و نقل بین‌المللی فارس و حفاری شمال با بیشترین تقاضای فروش مواجه بودند.
ترابیان اعلام کرد: سهام شرکت‌های داروسازی فارابی، توسعه مواد نیروگاهی جهرم و داروسازی تولید دارو بیشترین ارزش ریالی خرید و سهام شرکت‌های سیمان سپاهان، ذوب آهن اصفهان و سیمان درود بیشترین ارزش ریالی فروش را به خود اختصاص دادند.
مدیر بورس منطقه‌ای استان فارس با بیان اینکه ۲۸ شرکت کارگزاری در بورس منطقه‌ای فارس مشغول فعالیت هستند، تصریح کرد: شاخص کل بازار در هفته گذشته با ۱۱ هزار و ۷۶۶ واحد افزایش به عدد ۴۱۱ هزار و ۲۱۱ رسید.

نظر شما