شناسهٔ خبر: 37815298 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

استاندار قزوین تأکید کرد:

انتصاب مدیران به اعتبار دانش و تخصص

خبرگزاری صداوسیما

استاندار قزوین در دیدار با بانوان فعال در قشر‌های مختلف، انتصاب مدیران استان را بر مبنای تخصص و دانش دانست.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، جمالی پور در این دیدار با بیان اینکه انتصاب بانوان در مشاغل مدیریتی نباید جنسیتانتصاب مدیران به اعتبار دانش و تخصص زده و بر اساس نگاه فمینستی باشد، گفت: باید توانمندی‌ها و مهارت‌های زنان در جامعه، شکوفا شود.
استاندار با بیان اینکه سالهاست در کشور ما، نگاه غلط درباره بانوان شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: نباید اسیر القاب شویم چرا که علم و دانش و استفاده از ظرفیت‌های بانوان، کشور را می‌سازد.
جمالی پور تأکید کرد: ما به هر قیمتی در استان مدیر منصوب نمی‌کنیم بلکه مدیران به اعتبار دانش و تخصص شان انتخاب می‌شوند.
به گفته استاندار، در انتصاب ها، نمی‌توانیم با حق مردم شوخی کنیم و نگاه من به تخصص بانوان است و برای پست‌های مدیریتی، سعی می‌کنم از خانم‌های پرتوان استفاده کنم.
جمالی پور تصریح کرد: به برکت انقلاب اسلامی، فرصت‌های بیشماری در اختیار بانوان قرار گرفته است.
وی افزود: حجاب الزام دین است و به عنوان یک مسلمان باید الزام دین را بپذیریم.
استاندار با تأکید بر اینکه عدالت جنسیتی بعد از انقلاب اسلامی با حضور اجتماعی بانوان محقق شده است، گفت: ساختن کشور، فقط در سایه تخصص محقق می‌شود.
وی افزود: نشاط اجتماعی با ابتذال فرق دارد و با آن مخالفم.
جمالی پور با بیان اینکه سهم بانوان از امکانات باید مشخص شده و عدالت برقرار شود، تصریح کرد: توانمند سازی بانوان یکی از کار‌های مهم است و ما در این زمینه، ضعیف عمل کرده ایم.
به گفته استاندار، تشکل‌های غیر دولتی باید گسترش پیدا کند تا هم افزایی ایجاد شود.
استاندار با تأکید بر اینکه انتخابات پیش رو، مهم است و باید به همه سلایق احترام گذاشت، تصریح کرد: دشمن به دنبال دلسرد کردن مردم است.
قزوین، استان پیشرو در زمینه حضور بانوان
نانگیر، معاون توسعه منابع انسانی استانداری نیز در این نشست گفت: نسبت حضور بانوان و آقایان ۴۵ به ۵۵ درصد است و قزوین در زمینه‌های مختلف برای حضور بانوان پیش روست.
معاون توسعه منابع انسانی استانداری با تأکید بر اینکه ظرفیت بانوان استان باید شناسایی و از آن استفاده شود، تصریح کرد: بانک اطلاعات جامع قزوین، بهنگام سازی و رصد می‌شود و اطلاعات کل بانوان را در بر می‌گیرد.
افزایش آمار بانوان بدسرپرست
یوسفی، عضو شورای شهر نیز گفت: متأسفانه تعداد بانوان بد سرپرست و بی سرپرست خانوار تحت فشار اقتصادی بیشتر شده و نیاز به حمایت دارند.
وی افزود: اگر این بانوان حمایت شوند آماده برپایی بازارچه دائمی برای فروش محصولات این بانوان هستیم.

نظر شما