شناسهٔ خبر: 37811700 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

(تصاویر) بازدید مسلمانان از اردوگاه آشویتس

چندین شخصیت مذهبی عربستان در بازدید از اردوگاه آشویتس در لهستان نماز جماعت بر پا کردند و به کشته‌شدگان در این اردوگاه زمان آلمان نازی ادای احترام کردند.

صاحب‌خبر -

تعدادی از مسئولان مسلمان و یهودی در بازدید مشترک تاریخی از اردوگاه کار اجباری آشویتس در آستانه هفتادوپنجمین سالگرد آزادسازی این اردوگاه توسط ارتش سرخ در سال ۱۹۴۵، به قربانیان هولوکاست ادای احترام کردند.

به گزارش فرارو، محمد بن عبدالکریم العیسی، دبیرکل انجمن جهان اسلام و وزیر دادگستری پیشین عربستان در بازدیدی از اردوگاه آشویتس اعلام کرد که بازدید حدود شصت تن از مسئولان مذهبی و یا انجمنی جهان از این اردوگاه یک وظیفه مقدس و یک افتخار بزرگ است.

دبیرکل انجمن جهان اسلام در هنگام اقامه نماز در نزدیکی یادبود آشویتس که به یاد بیش از یک میلیون نفر که اکثر آن‌ها یهودی بودند و در این اردوگاه نابود شدند، تعظیم کرد.

دیوید هریس یکی از مسئولان کمیته یهودیان آمریکا، که این بازدید را برگزار کرد، اظهار کرد: این اولین بار است که یک هیات از مقامات ارشد مسلمان از آشویتس یا یک اردوگاه کار اجباری نازی‌ها بازدید می‌کند.

این بازدید در آستانه مراسمی که قرار است دوشنبه آینده برای هفتادوپنجمین سالگرد آزادسازی آشویتس در لهستان برگزار شود، صورت گرفت.

سید محمد علی حسینی روحانی مخالف حزب الله که از او به عنوان نوکر منافقین و جاسوس اسرائیل نام برده می شود نیز در این بازدید حضور داشت.

در همین حال، شبکه المیادین در گزارشی نوشت: محمد العیسی، دبیرکل انجمن جهان اسلام شخصیتی است که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان از طریق وی تلاش می‌کند تا عادی سازی روابط با اسرائیل را به یک امر واقعی تبدیل کند و در این راستا، از بهانه‌های دینی برای رابطه با یهود بهره‌برداری می‌کند. سفر وی به لهستان و بازدید از اردوگاه آشویتس در چارچوب هدفی مشخص انجام شده است.

نظر شما