شناسهٔ خبر: 37809290 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

«مقتدی صدر» خطاب به تظاهرات‌کنندگان میدان التحریر

تصور می‌کردم پشتیبان من و عراق هستید

مقتدی صدر در توییتی ضمن سرزنش تظاهرات‌کنندگان ضدفساد در بغداد آنها را «تردیدکنندگان میدان التحریر» توصیف کرد و نوشت: تصور می‌کردم پشتیبان من و عراق هستید.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| مقتدی صدر، رهبر جریان صدر که برای تظاهرات میلیونی ضدآمریکایی با درخواست برای خروج نیروهای بیگانه از کشورش فراخوان داده بود، توییت کرد: ای عراقی‌ها دل ما را شاد کردید و سرهای ما را بالا بردید، امید ما را زنده و دشمن ما را خشمگین کردید، خداوند آن را برای شما به عنوان یک عمل نیک نوشت، خدا شما را پاداش دهد، خدا به عراق و مردمش خیر دهد.

 

او افزود: اما باید تاسف و سرزنش خود را درباره آن دسته از تظاهرات‌کنندگان میدان التحریر و بقیه استان‌ها که به من شک کردند، مطرح کنم کسانی که بعد از خدا پشتیبان آنها بودم تصور می‌کردم آنها پشتیبان من و عراق هستند اما آنها جیره‌خوار خارجی‌ها هستند.

 

صدر در ادامه توییت خود نوشت: من از هم‌اکنون تلاش خواهم کرد در امور آنها دخالت نکنم نه منفی و نه مثبت تا سرنوشت عراق و خطراتی که آن را از همه طرف محاصره کرده، در نظر بگیرند.

 

صدر اضافه کرد: من خشم و برائت خود را از هر سیاستمداری که تلاش می‌کند چوب لای چرخ تشکیل دولتی قوی، مستقل، شفاف و باکفایت که ما را از اشغالگری و مداخلات خارجی دور می‌کند، بگذارد، اعلام می‌کنم، من فقط عاشق میهن و مردم آن هستم، آنها دنبال قدرت و پول هستند، من دنبال پول و مقام نیستم و دنیا را به اندازه عشق به شهادت دوست ندارم.

 

در این راستا حامیان جریان صدر شب گذشته چادرهای خود را از میدان التحریر بغداد برداشتند، میدان التحریر از ماه‌ها پیش صحنه حضور تظاهرات‌کنندگان ضد فساد است.

 

تحصن کنندگان میدان التحریر فراخوان مقتدی صدر برای حضور در تظاهرات میلیونی را که در آن حامیان گروه‌های مقاومت و حشد شعبی حضور داشتند، رد کردند.

 

به دلیل این مخالفت، مقتدی صدر خشمگین شد و به حامیانش که از سه ماه پیش پشتیبان تظاهرات‌کنندگان بودند، دستور داد میادین تظاهرات را ترک کنند.

 

صدر تاکنون از مهمترین حامیان اعتراضات مردمی عراق بود به طوری‌که «کلاه آبی‌ها» که تشکیلاتی وابسته به او هستند در میادین تظاهرات حضور داشتند و حمایت لجستیکی از تظاهرات عراقی‌ها فراهم می‌کردند.

 

برخی رسانه‌ها این موضع‌گیری صدر را به عنوان عقب‌نشینی از حمایت از اعتراضات عراقی‌ها در گامی غیرمنتظره قلمداد کردند.

 

منبع: ایسنا

نظر شما