شناسهٔ خبر: 37806655 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

استاندار خوزستان خبر داد:

دژ مرزی اروند رود برچیده می شود/ باغ موزه آبادان فرصت حضور توریسم صلح و دوستی و دفاع مقدس

استاندار خوزستان گفت: خوشبختانه مجوز برداشته شدن دژ مرزی از ستاد کل نیروهای مسلح گرفته شده تا باقیمانده دژ نیز به زودی برداشته شود و در آینده شاهد رونق گردشگری آبی و جذب توریسم در این بخش باشیم که منجر به توسعه منطقه می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، غلامرضا شریعتی شامگاه جمعه در حاشیه  نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع  مقدس با دستور کار بررسی آخرین وضعیت آماده سازی فاز اول باغ موزه دفاع مقدس آبادان که با حضور سید زین‌العابدین موسوی معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان، سردار عباس یوسفی مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان، فاضل عبیات معاون عمرانی استاندار، حجت الاسلام علی ابراهیمی پور امام جمعه آبادان، قدرت الله طمیمیان معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند و دیگر مسوولان استانی و منطقه ایی برگزار شد، با بیان اینکه باغ موزه دفاع مقدس آبادان قرار است در دهه فجر به بهره برداری برسد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این جلسه برای هماهنگی های نهایی تشکیل شد. هنوز برخی از اقدامات در این بخش باقی مانده و باید در انجام آنها تسریع بشود. در این خصوص وظایف هر دستگاه نیز مشخص و تقسیم کار صورت گرفت.

او با اشاره به برخی از اقدامات باقی ماند، گفت: از جمله کارهای ناتمام لایروبی نهر و ورودی باغ موزه است و دیگر کارها که هر کدام از دستگاه ها و ما باید در این زمان باقی مانده به انجام برسانیم تا شرایط افتتاح این مجموعه در چند روز آتی(دهه فجر) فراهم بشود.

استاندار خوزستان به هماهنگی دستگاه های ذیربط اشاره کرد و افزود: مجموعه راه و شهرسازی، پالایشگاه و شهرداری آبادان، منطقه آزاد اروند و سازمان های ذیربط در مشارکت با همه شرایط افتتاح این مجموعه ارزشمند را در دهه فجر امسال فراهم خواهند کرد.

نماینده عالی دولت در خوزستان بیان کرد: البته کارهای بلند مدت نیز پس از بهره برداری در دهه فجر آغاز می شود، تا در آینده این مکان در میان دیگر باغ موزه های کشور نمونه باشد و البته کاری زیرساختی متناسب با شان آبادان ایجاد شود. در این خصوص همه دستگاه ها بر این امر واقفند و متعهد شده اند.

شرایط حضور توریسم صلح و دوستی و دفاع مقدس فراهم می شود

شریعتی اضافه کرد: امیدواریم با ایجاد این باغ موزه شرایط حضور توریسم صلح و دوستی، توریسم دفاع مقدس و کاروان های راهیان نور را بتوانیم فراهم کنیم تا همه برای بازدید و تماشای افتخارات و جوانمردی های رزمندگان دفاع مقدس، نسلی که برای حفظ تمامیت ارضی این مملکت چه جان فشانی هایی کردند و خون ها دادند تا ما در امنیت و آرامش بمانیم، بیایند و از نزدیک آن روز ها را حس کنند.

او با بیان اینکه این باغ موزه می تواند فرصتی باشد تا نسل امروز بیشتر با رشادت های رزمندگان اسلام آشنا شود، تصریح کرد:  نسل جوان ما با حضور در این مکان متوجه خواهد شد که اگر اکنون مقاومتی در برابر زورگویی ها و دشمنان می کنیم به برکت دلاوری های رزمندگانمان در هشت سال دفاع مقدس بوده است. که امیدواریم از این طریق بتوانیم این مسیر را ادامه دهیم.

استاندار خوزستان در ادامه گفت: ساختمان و سازه های موجود قرار است بازسازی شوند به نحوی که ماهیت آنها حفظ شود تا یاد آور زمان دفاع مقدس باشند.

دژ مرزی اروند رود برچیده می شود

نماینده عالی دولت در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص وضعیت نا مشخص دژ مرزی اروند اظهار کرد: خوشبختانه مجوز برداشته شدن دژ مرزی از ستاد کل نیروهای مسلح گرفته شده، البته در بخش هایی که بین ستاد کل و منطقه آزاد اروند هماهنگی صورت گرفت، این دژ برداشته شده است.

استاندار خوزستان بیان کرد: باقیمانده دژ نیز به زودی برداشته می شود تا در آینده شاهد رونق گردشگری آبی و جذب توریسم در این بخش باشیم که منجر به توسعه منطقه می شود.

لازم به ذکر است که فاز نخست باغ موزه دفاع مقدس آبادان قرار است پس از سال ها در ایام الله بهمن ماه به صورت ویدیو کنفرانس توسط رییس جمهور به بهره برداری برسد.

 

 

بیشتر بخوانید:

نظر شما