شناسهٔ خبر: 37806533 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مدیرعامل بنیاد باران:

جبهه پایداری حق قانونی برای فعالیت ندارد اما تبلیغات زودهنگام و غیرقانونی انجام می‌دهد

مهناز براتی

مدیرعامل بنیاد باران می‌گوید: پیش از آنکه بخواهیم به این توجه کنیم که جبهه پایداری حق قانونی برای فعالیت ندارد، باید توجه کرد که تبلیغات زودهنگام و غیرقانونی انجام می‌دهند.

صاحب‌خبر -

«جواد امام»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و مدیرعامل بنیاد باران در گفتگو با خبرنگار برنا در خصوص سه جبهه پایداری، پیروان خط امام (ره) و رهبری و شورای هماهنگی اصلاحات که به گفته دبیرکل کمیسیون 10 ماده احزاب مجوز ندارند اما فعالیت انتخاباتی انجام می‌دهند، گفت: شورای هماهنگی مجوز دارد. مجوز به نام «جبهه هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب» است. شورای هماهنگی فقط تغییر نام پیدا کرده و «شورا» به «جبهه» تبدیل شده است. این موضوع را قبلا هم کمیسیون ماده ۱۰ احزاب اعلام کرده بود اما جبهه پایداری هم خودش و هم کاندیداهایش مافوق قانون هستند.

امام رد صلاحیت برخی از دبیران کل احزاب را منطقی ندانست و اظهار کرد: احزاب قانونی‌ای هستند که مجوز دارند و کمیسیون ماده ۱۰ احزاب به آنها مجوز رسمی داده و علی‌القاعده یکی از کارکردهای حزب شرکت در انتخابات و دادن لیست استT ولی شاهدیم که ۵ یا ۶ تن از دبیران کل احزاب رسمی و بیش از ۴۰۰ عضو رسمی احزاب رد صلاحیت شده‌اند. افرادی که رسما التزام عملی به اسلام، قانون اساسی و ولایت فقیه را در اساسنامه‌هایشان پذیرفته و اقرار کرده‌اند.

او افزود: به همین عنوان افراد بدون فرصت دفاع رد صلاحیت شده‌اند و فکر می‌کنم شورای نگهبان چون خودش برای نمایندگان مجلس، احزاب و بقیه تصمیم می‌گیرد، پرونده‌ها و پروانه‌های احزاب را هم خوب است که یا توقیف کنند یا واگذار کنند به شورای نگهبان که هزینه‌های دولت و دیگر بخش‌ها کمتر شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره فعالیت و تبلیغات غیرقانونی جبهه پایداری عنوان کرد: پیش از آنکه بخواهیم به این توجه کنیم که جبهه پایداری حق قانونی برای فعالیت ندارد، باید توجه کرد که تبلیغات زودهنگام و غیرقانونی انجام می‌دهند. رسما جلسه می‌گذارند، کاندیداهایشان را معرفی کرده‌اند و پوسترهایشان را چاپ کرده‌اند، در فضای مجازی هم می‌شود آنها را رصد کرد. اگر ناظرین مستقل وجود دارد و برای آنها فرقی وجود نداردT باید اینهایی که تبلیغات را شروع کرده‌اند را رد صلاحیت کنند. اگر تا الان صلاحیت‌ داشته‌اند، من بعد بعید است که با این رفتار بر اساس قانون بتوان صلاحیتی برایشان متصور بود.

مدیرعامل بنیاد باران در پاسخ به این سوال که کدام مرجع باید پاسخگو باشد؟ اظهار کرد: ملانوری فعالیت غیرقانونی جبهه پایداری را اعلام کرده است و الان شورای نگهبان باید پاسخگو باشد. وقتی ملانوری رسما اعلام کرده که مجوز ندارند، اولا چطور تحت این عنوان فعالیت می‌کنند و مهم‌تر از آن در این شرایطی که تبلیغات شروع نشده، تبلیغات زودهنگام خود را چطور شروع کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما