شناسهٔ خبر: 37806485 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

عضو شورای بین‌الملل پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی:

نقش شبکه های برون مرزی ایران در غلبه روایت جمهوری اسلامی بر تبلیغات آمریکا

عضو شورای بین‌الملل پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به نقش پرس تی وی در انعکاس جهانی اتفاقات پس از شهادت سپهبد سلیمانی تاکید کرد و قدرت پوشالی آمریکا را رو به زوال خواند.

صاحب‌خبر -

حسن قدیری ابیانه مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام و عضو شورای بین‌الملل پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا غالب شدن روایت رسانه های جمهوری اسلامی از حوادث اخیر و بعد از شهادت سپهبد سلیمانی را منوط به انعکاس تصاویر حضور و استقبال مردم از پیکر این شهدا دانست و گفت: راهپیمایی ها، تظاهرات و مواضعی که در کشورهای مختلف انجام گرفته شده این ها خودشان پیام رسان هستند و آن طور که گزارش کرده اند شبکه های آمریکایی هم بر خلاف گذشته، این تظاهرات و تشییع گسترده و بی نظیر را در رسانه های خودشان منعکس کرده اند که البته این انعکاس نتیجه اختلافات داخلی آمریکا است وگرنه همواره آن ها این مطالب را سانسور می کردند.

 وی گفت: نمایش این صحنه ها در سطح جهانی از جمله در خود آمریکا، مقامات آمریکایی را به هذیان گویی وا داشته است، به گونه ای که پمپئو وزیر خارجه امریکا، اعلام کرده در ایران و عراق مردم از شهید شدن قاسم سلیمانی به جشن و شادی پرداخته اند و مشاور وزیر خارجه امریکا که نمی توانسته وجود این تشییع جنازه وسیع را انکار کند، عنوان کرده که این حضور به خاطر این است که اگر کسی در ایران در این مراسم ها شرکت نکند دستگیر و کشته خواهد شد این مواضع هم نشانه حماقت آن ها است.

قدیری ابیانه عنوان کرد: طبیعتا پرس تی وی، العالم و بقیه شبکه های برون مرزی و همچنین شبکه های مجازی در انعکاس و ایجاد این موج جهانی نقش عمده و قابل دفاعی را ایفا کرده اند.  در اخبار بود که در 70 نقطه از امریکا تظاهراتی علیه ترامپ برگزار شده و طی آنها مردم به شهادت رساندن سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و یارانشان را محکوم کردند. توسط مقامات امریکا هم این تصمیم ترامپ به عنوان یک حماقت و یک اقدام تروریستی محکوم شده است. تهدید ترامپ که 52 نقطه از مراکز فرهنگی ایران را مورد هجوم قرار می دهد هم خودش باز زمینه ای برای رسوایی هر چه بیشتر آن ها شده است.

قدیری ابیانه با تاکید بر اینکه همواره امریکا نسبت به قدرت جمهوری اسلامی ایران هراس داشته است، گفت: امریکا جرات تعرض به ایران را ندارد و می داند که اگر با ایران وارد جنگ شود، شکست خواهد خورد. به قول معروف عمودی بیایند، افقی بر خواهند گشت. مراکز پژوهشی امریکایی هم در گذشته ارزیابی کرده بودند اگر امریکا وارد جنگ با ایران شود تمام ناوگان امریکا در منطقه غرق و حداقل بیست هزار امریکایی کشته خواهد شد، امریکا به قدر جنایت و خباثت کرده که دشمنان زیادی در جهان دارد و همه آن ها در صدد این هستند که جنایات امریکا را تلافی کنند. از حالا به بعدهم باید منتظر اخباری بود که مربوط به اخراج امریکایی ها از منطقه ایران می شود و ما باید این مسائل را مطرح کنیم. طبیعتا پرس تی و ی و سایر شبکه های برون مرزی صداوسیما نیز نقش خوبی در این رابطه می توانند داشته باشن و دستگاه دیپلماسی و مقامات ما هم می توانند با موضع گیری مناسب در این رابطه تلاش کنند.

سفیر سابق ایران در مکزیک گفت: انعکاس حمایت های دیگر ملت ها از انقلاب اسلامی ایران در شبکه های برون مرزی این حقیقت را بیشتر آشکار می کند. این موضوع خاص هم باز می تواند انعکاس گسترده ای داشته باشد. ان شااله این نوع فعالیت ها امریکا را در فشار مضاعفی قرار خواهد داد و هر اقدام آن ها باعث عکس العمل جهانی بیشتر خواهد شد. با وجود این جنایت توسط امریکا و با وجود تهدید امریکا به هدف قرار دادن مراکز مهم فرهنگی، تاریخی و مذهبی ایران، دوست و دشمن اذعان دارند که ایران پاسخ محکمی به این جنایت داد و این خود نشان می دهد که به صلابت ملت و حکومت ایران و در راس آن رهبر معظم انقلاب واقف هستند و می دانند که ایران از این تهاجمات و فشار ها نمی هراسد و مقابله به مثل می کند.  از نظر ملت ایران و ملت های مبارز، ترامپ مانند هیتلر مستحق مرگ است و حتی مجازات مرگ او را در هیچ نقطه ای و هیچ زمانی طرد نخواهد کرد، او باید از این به بعد از سایه خودش هم بترسد. قدرت پوشالی امریکا رو به زوال است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما