شناسهٔ خبر: 37806435 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

سرقت ۴۰۰ میلیون تومانی از دفتر نمایندگی مجلس اعلای عراق

روزنامه جوان

مأموران پلیس دو مظنون را به اتهام سرقت ۴۰۰‌میلیون تومان از دفتر نمایندگی مجلس اعلای عراق در تهران دستگیر کردند.

صاحب‌خبر -
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان، روز شنبه سی‌ام آذر‌ماه امسال مأموران پلیس پایتخت با تماس شهروندی از دستبرد سارقانی به دفتر نمایندگی مجلس اعلای عراق با خبر و برای بررسی موضوع راهی محل شدند. مأموران در محل حادثه که ساختمان اداری حوالی خیابان شریعتی است، دریافتند سارقان پس از دستبرد به این دفتر حدود ۴۰۰‌میلیون تومان سرقت کرده و از محل گریخته‌اند.

یکی از مسئولان دفتر به مأموران پلیس گفت: عصر روز پنج‌شنبه همراه کارمندان دیگر دفتر را تعطیل کردیم و به خانه‌هایمان رفتیم. ساعتی قبل وقتی وارد دفتر شدیم، مشاهده کردیم در ورودی طبقه اول که اتاق حسابداری است، باز است و همه وسایل هم بهم ریخته است. همان ابتدا متوجه شدیم که سارق یا سارقانی به دفتر دستبرد زده‌اند که پس از بررسی فهمیدیم سارقان حدود نیم‌کیلو طلا و ۲۱‌هزار دلار از گاوصندوق دفتر سرقت کرده‌اند. در ادامه به طبقه سوم که دفتر رئیس است، رفتیم که در ورودی آنجا هم باز و همه وسایل به‌هم ریخته بود که در نهایت مشخص شد سارقان حدود ۴۰۰‌میلیون تومان پول، طلا و دلار سرقت کرده‌اند.

پس از طرح این شکایت پرونده به دستور قاضی دادسرا در اختیار تیمی از کارآگاهان پلیس‌آگاهی قرار گرفت. مأموران پلیس در نخستین گام دوربین‌های مداربسته محل حادثه را بازبینی کردند. دوربین‌های مداربسته چهره مرد نقابداری را شکار کرده‌بود که بامداد جمعه ۲۹ آذر‌ماه با کلید یدکی که همراه دارد وارد دفتر می‌شود و پس از سرقت از داخل گاوصندوق در ساعت‌۴ بامداد از آنجا با اموال سرقتی خارج می‌شود.

مأموران در ادامه بررسی متوجه شدند هنگام سرقت، همدست سارق در بیرون از ساختمان کشیک می‌داده و پس از سرقت هر دو از محل گریخته‌اند.

در شاخه دیگر از تحقیقات مأموران احتمال دادند سارقان افراد آشنایی هستند، چون با کلید یدک وارد دفتر می‌شوند و همچنین از محل نگهداری طلا‌ها و دلار‌ها هم خبر داشته‌اند. بدین ترتیب مأموران در ادامه تحقیقات خود را روی افراد آشنا و کارمندان دفتر متمرکز و پس از بدست آوردن سرنخ‌هایی دو نفر از کارمندان آنجا را به عنوان مظنون حادثه دستگیر کردند. تحقیقات از متهمان درباره این حادثه ادامه دارد.

نظر شما