شناسهٔ خبر: 37805606 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

در کنسرت ارکستر سمفونیک تهران چه گذشت؟

شب عجیب تالار وحدت

دنیای اقتصاد : بسیاری از گروه‌های موسیقی به دلایل مختلفی برگزاری کنسرت‌های خود را در روزهای پیش رو کاهش داده‌اند. برودت هوا از یکسو، تمرین برای حضور در جشنواره موسیقی فجر و همچنین لغو برخی کنسرت‌ها که پیش از این به دلیل همدردی با سوگواران رخدادهای اخیر اتفاق افتاده بود، باعث شده است تا در دو هفته پیش رو تعداد کنسرت‌های موسیقی به حداقل برسد.

صاحب‌خبر -

در دو هفته پیش‌رو در کلیه حوزه‌های موسیقی کمتر از ۲۰ اجرا به روی صحنه خواهد رفت. رضا بهرام و آرون افشار، حمید هیراد، گروه خنیا به سرپرستی پری ملکی،  حسین صفامنش، کنسرت گروه زروان (رسیتال ویولن)، گروه آذربایجانی، گروه صنم و کیهان کلهر هنرمندانی هستند که در دو هفته پیش رو روی صحنه خواهند رفت. همچنین گروه‌های موسیقی حرکت دیلان و گروه موسیقی کالیوه نیز اجراهای ویژه بانوان را خواهند داشت. اما در همین شرایط نیز برخی رخدادهای عجیب و غریب در برگزاری‌ کنسرت‌ها حاشیه‌های بسیاری ایجاد کرده است. تازه‌ترین کنسرت ارکستر سمفونیک تهران در حالی شب گذشته به رهبری منوچهر صهبایی در تالار وحدت تهران برگزار شد که بنیاد رودکی طی روزهای گذشته با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود: «با توجه به مشکلات پزشکی و به درخواست شهرداد روحانی، رهبر دائم ارکستر سمفونیک تهران، تازه‌ترین کنسرت این ارکستر به رهبری منوچهر صهبایی اجرا می‌شود.»  به گزارش «ایسنا» منوچهر صهبایی در این برنامه به این اطلاعیه واکنش نشان داد و در بخشی از سخنانش گفت: «ما دلمان می‌خواهد کار کنیم تا اینکه اعتصاب کنیم. ما کارمان را انجام می‌دهیم. شعار ما سکوت است اما سکوتی که پیام‌آور صلح و دوستی است.» این صحبت صهبایی با واکنش تماشاگران روبه‌رو شد و حاشیه‌هایی را برانگیخت. اما حاشیه اصلی زمانی رخ داد که زمان استراحت بین دو بخش اجرا به طرز غیرمعمولی بیشتر طول کشید و اختلاف‌نظرها را علنی کرد. پس از گذشت زمانی حدود ۲۰ دقیقه‌ای تماشاگران متوجه حواشی رخ داده در پشت صحنه کنسرت شدند. شنیده شد منوچهر صهبایی به دلیل این شرایط پیش آمده به لحاظ جسمانی دچار عارضه قلبی شده است. همزمان شنیده شد بعد از پایان بخش اول کنسرت، تعدادی از نوازندگان ارکستر تصمیم گرفتند به دلیل اظهارات ابتدایی صهبایی درباره شهرداد روحانی، روی صحنه حاضر نشوند. بعد از حدود نیم ساعت معلوم شد که برخی از هنرمندان به دلیل بی‌احترامی به شهرداد روحانی، از ادامه اجرا با رهبری صهبایی امتناع کرده‌اند. سرانجام به دلیل آنچه احترام به تماشاگران عنوان شد، قرار شد گروه بدون حضور صهبایی بخش دوم را اجرا کند. این موضوع خود سبب شد تا تعدادی از تماشاگران در اعتراض به این شیوه سالن را ترک کنند.

سرانجام بعد از دقایقی بگومگوی پرحاشیه، نوازندگان ارکستر دو قطعه را بدون رهبر ارکستر اجرا کردند تا تماشاگران شاهد یکی از پرحاشیه‌ترین کنسرت‌های تالار وحدت در ماه‌های اخیر باشند.

 

نظر شما