شناسهٔ خبر: 37805596 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

فرماندار ویژه آبادان تاکید کرد:

باغ موزه دفاع مقدس آبادان همزمان با دهه فجر توسط رئیس جمهور افتتاح می شود

موسوی بر لزوم رفع سریع موانع برای افتتاح باغ موزه دفاع مقدس آبادان در ایام الله دهه مبارک فجر تاکید کرد و گفت: این باغ موزه توسط رئیس جمهور از طریق ویدئوکنفرانس افتتاح می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «سید زین العابدین موسوی» شامگاه (جمعه 4 بهمن) در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع  مقدس که به منظور بررسی آخرین وضعیت آماده سازی محل باغ موزه دفاع مقدس آبادان جهت افتتاح رسمی در دهه مبارک فجر در برگزار شد، با تاکید بر اهمیت این باغ موزه اظهار کرد: باغ موزه دفاع مقدس آبادان از هر حیث در کشور منحصر به فرد است.

 

فرماندار ویژه آبادان با بیان اینکه از ابتدای جنگ تحمیلی و در شهریور ۵۹ یکی از اهداف اصلی دشمن بعثی تسخیر و اشغال آبادان بود افزود: مکانی که این باغ موزه احداث شده، تنها جایی است که در طول دفاع مقدس در معرض تیر مستقیم دشمن بود و در همین محل افرادی بودند که در طول جنگ تحمیلی زندگی کردند و شهید شدند.

 

وی با اشاره به اینکه در سطح کشور هیچ یادمانی به این صورت نیست که آثار دوران دفاع مقدس به این صورت باقی مانده باشد اضافه کرد: این مکان متاسفانه به حال خود رها شده و در حال ازبین رفتن است.

 

موسوی با انتقاد از اجرایی نشدن طرح ساماندهی موزه دفاع مقدس آبادان تصریح کرد: ساماندهی این مرکز در این چند روز امکان پذیر نیست و قرار است این مکان در دهه مبارک فجر توسط رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شود؛ هر چند که قطعا در این مدت کم نمی‌توان نواقص این مکان را به صورت صدرصد برطرف کرد.

 

وی به چهار بخش ساماندهی موزه فرهنگی دفاع مقدس صنعت نفت اشاره کرد و اذعان داشت: بخشی از ورودی موزه از سوی شهرداری آبادان ساماندهی شده اما به دلیل کمبود نقدینگی تاکنون ناتمام مانده و از منطقه آزاد تقاضا داریم که اعتبار این بخش را تامین کند.

 

فرماندار ویژه آبادان ساماندهی پارکینگ و لایروبی کانال و نی زدایی نهر اطراف این مرکز را از دیگر موارد آماده سازی باغ موزه دفاع مقدس آبادن عنوان کرد و ادامه داد: تکمیل یادمان و مزار شهدای گمنام در مرکز فرهنگی دفاع مقدس آبادان از دیگر مواردی است که باید انجام شود؛ البته شاید بتوان به عنوان یکی از مهمترین مکان‌های فرهنگی دفاع مقدس برای بازدید مردم و راهیان نور، فصل جدیدی از آنچه تاکنون پنهان مانده را شکوفا کنیم.

 

وی از آغاز چهار پروژه کوتاه مدت و مهم برای رسیدن این باغ موزه به زمان افتتاح خبر داد و ابراز کرد: یادمان شهدای گرانقدر گمنام این باغ موزه باید هرچه سریع تر توسط سازمان منطقه آزاد آماده بهره برداری، افتتاح و ساماندهی شود؛ همچنین امیدواریم پارکینگ این باغ موزه به صورت آبرومندانه ای توسط پالایشگاه آبادان آماده شود.

 

پایان پیام/ 660

نظر شما