شناسهٔ خبر: 37805540 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت:

۴۳ هزار تخت بیمارستانی به تخت‌های درمانی کشور اضافه می‌شود

قزوین- معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: ۲۴۷ بیمارستان در کشور در حال ساخت است که با راه اندازی آنها ۴۳ هزار تخت به ظرفیت موجود بهداشتی و درمانی کشور اضافه خواهد شد.

صاحب‌خبر -

سید کمال تقوی نژاد معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر به قزوین برای افتتاح دو مرکز فوق تخصصی و پزشکی هسته‌ای در این شهر در گفتگو با خبرنگار مهر به سوالاتی در خصوص ساماندهی شرکت‌های زیرمجموعه وزارت خانه، افزایش تخت‌های بیمارستانی و ادامه اجرای طرح نظام سلامت پاسخ گفت.

تقوی نژاد در مورد چابک سازی فعالیت‌ها در این وزارتخانه اظهار داشت: با تاکید وزیر بهداشت موضوع کوچک سازی شرکت‌ها برای چابک سازی در دستور کار و اولویت برنامه‌ها قرار گرفت.

وی گفت: مجموعه شرکت‌های زیرمجموعه وزارتخانه حدود ۲۳ شرکت بود که ۴ شرکت منحل و چند شرکت ادغام شده و تا پایان امسال در چند هلدینگ متمرکز و برخی واگذارمی شوند.

تقوی نژاد یادآور شد: شفافیت شرکت‌ها از نظر مالی برای ما بسیار مهم است و سلامت مالی و اداری در شرکت‌ها از سیاست‌ها و رویکردهای وزارتخانه است چون برخی اتفاقات رخ داده موجب حسابرسی مجدد شده و در برخی موارد هم دستگاه قضائی وارد شده و با کمک آنها با متخلف برخورد می‌شود و ما هم همکاری کرده‌ایم تا با تخلف مبارزه شود.

وی اضافه کرد: شرکت‌های زیرمجموعه در دو هلدینگ «آوای پزشک» و «آوای پردیس» ساماندهی می‌شود تا شرکت دولتی نداشته باشیم.

معاون وزیر بهداشت در خصوص ساماندهی تشکیلات وزارتخانه هم گفت: ساماندهی تشکیلات این مجموعه با دعوت از متخصصانی از درون وزارتخانه و محققان دانشگاهی و سازمان امور استخدامی آغاز شده و با تغییر نوع نگاه به وزارت بهداشت در این راستا تعدادی از معاونت‌ها کاهش یافته و برخی ادغام شده و در حال حاضر معاونت‌ها از ۱۰ مورد به ۸ مورد کاهش یافته است.

وی اظهار داشت: البته ساماندهی دانشگاه‌ها هم در اولویت قرار دارد و تغییراتی در آموزش و بهداشت و درمان داریم و در آینده این دو مجموعه تفکیک خواهد شد.

طرح تحول سلامت با اصلاح ادامه می‌یابد

تقوی نژاد در پاسخ به سوالی در مورد تداوم طرح نظام سلامت بیان کرد: طرح تحول سلامت از کارهای مهم و بزرگ دولت است که در اجرای آن از نظر امور زیربنایی و گسترش تخت بیمارستانی و کلینیک و زایشگاه و سایر تجهیزات مورد نیاز کارهای اساسی شده است.

معاون وزیر بهداشت یادآور شد: در حال حاضر ۲۴۷ بیمارستان در حال ساخت است که با تکمیل آنها ۴۳ هزار تخت به ظرفیت موجود بیمارستانی کشور اضافه خواهد شد.

وی اضافه کرد: طرح تحول نظام سلامت با اصلاحاتی ادامه خواهد یافت و تقدم بهداشت بر درمان از تغییرات آن است که در این راستا طرح‌هایی مانند هر خانه یک پایگاه سلامت، کنترل فشار خون و موضوع افزایش جمعیت با جدیت و فراگیری بیشتری عملیاتی خواهد شد و در دانشکده‌ها هم تغییراتی خواهیم داشت.


 

نظر شما