شناسهٔ خبر: 37805533 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نویسنده برتر خوزستانی:

بسیاری از مشکلات اجتماعی با ارتقای فرهنگ عمومی و خواندن کتاب حل می ‌شود

علی نژاد با بیان اینکه بسیاری از مشکلات اجتماعی از طریق بالا رفتن فرهنگ عمومی و خواندن کتاب حل می‌ شود گفت: افراد محقق، متفکر و اهل قلم باید در جامعه مورد حمایت قرار گیرند.

صاحب‌خبر -

«عبدالکاظم علی نژاد» شامگاه (جمعه 4 بهمن) در حاشیه بازدید از چهاردهمین نمایشگاه کتاب خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: کتاب چراغ راه برای جامعه بوده و هر چه جامعه اهل تفکر، تحقیق، پژوهش و کتابخوانی داشته باشیم از لحاظ سطح فرهنگی پیشرفت چشم گیری خواهیم کرد.

 

این نویسنده برتر خوزستانی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات اجتماعی از طریق بالا رفتن فرهنگ عمومی و خواندن کتاب حل می ‌شود افزود: بسیاری از مشکلات در حوزه ارتباطات اجتماعی و فرهنگ عمومی مانند کارهای روزمره، ناشی از فقر فرهنگی است.

 

وی هدف برپایی نمایشگاه کتاب را، بالا رفتن سطح فرهنگ جامعه دانست و اضافه کرد: با توجه به اینکه در سال های اخیر در کنار نمایشگاه کتاب، صنایع دستی و محصولات فرهنگی و محلی در معرض نمایش گذاشته می شود، بهتر است عنوان نمایشگاه کتاب به نمایشگاه فرهنگی تغییر کند.

 

علی نژاد بها دادن به مسائل فرهنگی را یکی از راه های افزایش سرانه مطالعه عنوان کرد و اذعان داشت: افراد محقق، متفکر و اهل قلم باید در جامعه مورد حمایت قرار گیرند.

 

وی یکی دیگر از دلایل پایین بودن سرانه کتاب را گرانی آن عنوان کرد و ادامه داد: راه اندازی مسابقات کتابخوانی و باشگاه های کتابخوانی در افزایش سرانه مطالعه تاثیر گذار است؛ نسل جوان بیشتر مشغول فضای مجازی بوده و باید در فضای مجازی به معرفی، نقد، بررسی و ارائه کتاب بپردازیم.

 

این نویسنده برتر خوزستانی متوسط تیراژ کتاب در سال های گذشته را سه هزار جلد اعلام کرد و یاد آور شد: در آن زمان این میزان غیر قابل قبول و ناراحت کننده بود و متاسفانه در حال حاضر متوسط تیراژ کتاب به یک هزار جلد رسیده که نیازمند برنامه ریزی تخصصی است.

 

وی با بیان اینکه باید نسل جوان و تاثیر گذار جامعه را به خواندن کتاب تشویق کنیم تا جامعه به شکوفایی برسد ابراز کرد: کتاب حاصل سال ها تلاش و تحقیق نویسنده بوده و مطالعه خود را به صورت خلاصه در اختیار جامعه قرار می دهد که باید قدر آن را دانست.

 

پایان پیام/ 637

نظر شما