شناسهٔ خبر: 37804828 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شکوری: ما کرسی‌های خوبی در AFC داریم

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال گفت: نایب رئیس، رئیس کمیته استیناف، پنل جوانان، عضو کمیته بانوان از اعضای ایرانی کنفدراسیون فوتبال آسیا هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم شکوری سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال گفت: ما کرسی‌های خوبی در AFC داریم. نایب رئیس، رئیس کمیته استیناف، پنل جوانان، عضو کمیته بانوان از اعضای ایرانی کنفدراسیون فوتبال آسیا هستند.

او گفت: وحید کردانی یک ایرانی بسیار تاثیرگذار در کنفدراسیون است. با همکاری او بیانیه AFC را ظرف نیم ساعت تغییر دادیم. شاهین رحمانی سال‌ها رئیس کمیته امنیت AFC بوده است. نیرو در کنفدراسیون کم نداریم، اما شرایط کشور لابی‌های ما را هم درگیر کرده است.

شکوری بیان کرد: مجبور شدیم بین ۱۲ بازی‌ای که باید در ایران برگزار می‌شد ۲ بازی اول را انتخاب کنیم. سه شنبه هفته پیش نامه‌ای درباره ارائه تضمین برای امنیت ایران به فدراسیون ارسال شد، اما پس از ارائه این تضمین کمیته مسابقات تصمیم خود را اعلام کرد که نشان داد این موضوع از قبل برنامه ریزی شده است.

او بیان کرد: همه ما در ابتدا مخالفت کردیم. شاید برای اولین بار بود که همه نهادها، ارگان ها، رسانه‌ها و مردم همدل و یک صدا شدند و همه گفتند در خارج از کشور بازی نمی‌کنیم. گفتیم ایران امنیت دارد و از حق خود کوتاه نمی‌آییم.

شکوری گفت: ایران برای کمیته مسابقات AFC بسیار مهم است، به همین دلیل پس از اعلام موضع ما یک گام عقب نشست. آن‌ها گفتند بازی‌های پلی آف در خارج از ایران برگزار شود و پس از برگزاری بازی‌های دور رفت با بررسی شرایط ایران در ماه مارس شرایط امنیتی ایران برای میزبانی مورد ارزیابی قرار می‌دهیم. ما این موضوع را هم نپذیرفتیم و سپس درخواست برگزاری جلسه با شیخ سلمان، وینزور جان و اینفانتینو را ارائه کردیم.

او گفت: اعتقاد دارم تیم‌ها متعلق به مردم هستند و آن‌ها باید بدانند چه اتفاقی رخ می‌دهد. برای حضور تیم‌های ما در لیگ قهرمانان از مردم نظرسنجی کردیم. در جلسه حتی درباره میزبانی از تیم‌های عربستانی بحث کردیم. باید بیشتر کار کنیم چرا که فشار روی ایران بیشتر شده است.

شکوری بیان کرد: رئیس دپارتمان مسابقات AFC اعلام کرد که بازی‌های چهارم، پنجم و ششم در داخل ایران برگزار می‌شود و حتی بیانیه AFC هم طبق همین مورد تغییر کرد. در بیانیه اول آمده بود با بررسی کشور ایران درباره میزبانی تصمیم گیری می‌شود. فرودگاه بودیم که این بیانیه را دیدیم و گفتیم طبق توافق بدون قید و شرط در کشورمان میزبانی می‌کنیم. این بیانیه در کمتر از ۳۰ دقیقه به بیانیه دوم تغییر یافت که در آن آمده است بازی‌ها در ایران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما