شناسهٔ خبر: 37804396 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: عصرخودرو | لینک خبر

مدیرعامل شرکت نفت بهران:

هدف ما خودکفایی کشور در تولید انواع روانکارها است

عصر خودرو- اسعد عزیزی، مدیرعامل شرکت نفت بهران ضمن اشاره به سهم سال، بزرگترین تولید کننده روغن موتور در خاورمیانه و رهبر بازار روانکارها در ۵۷ شرکت نفت بهران با قدمت بیش از کشور است و بالاترین سهم بازار را در بازار روغن های صنعتی و موتور به خود اختصاص داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، از همین رو در تمامی بیست و دو دوره برگزاری رتبه بندی شرکت های ایران در فهرست صد شرکت برتر ایران قرار داشته و همواره بالاترین رتبه را در میان صنایع تولید روانکار به خود اختصاص داده است. عزیزی افزود: یکی از اصلی ترین عوامل کسب این موفقیت ها، برخورداری از نیروی انسانی مجرب ،متعهد و فعال است که  هزار 350 با تلاش شبانه روزی  آن ها و دستیابی به آخرین دانش در حوزه ساخت روانکارها، بهران توانسته با تولید بیش از  محصول و ارایه خدمات قبل، حین و بعد از فروش در سراسر کشور، ضمن کسب 900تن انواع روانکار در تنوعی بیش از اعتماد مصرف کنندگان، برندی کیفی، مانا و خوشنام را در بازار توسعه دهد. وی همچنین اضافه کرد: عامل کلیدی دیگر در موفقیت های این مجموعه، تمرکز بر فرآیند پژوهش و توسعه است. این شرکت مجهزترین واحد تحقیق و توسعه محصولات روانکار در کشور را داراست و توانسته با به روزرسانی و توسعه واحد تولیدی خود طی سال های گذشته، ضمن ارتقاء کیفی محصولات جاری، تولید محصولات براساس آخرین سطوح کیفیت جهانی و ارایه محصولات جایگزین محصولات خارجی در صنایع مختلف کشور، ظرفیت تولید را به  برابر افزایش دهد و عملا در راستای خودکفایی کشور در تولید انواع روانکارها گام بردارد.

مدیرعامل شرکت نفت بهران در پاسخ به سوالی در خصوص سیاست های شرکت برای سال آینده گفت: سیاست محوری این شرکت، توسعه زنجیره ارزش در هر سه بخش تامین، تولید و بازار است. در بخش تامین، با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی امروز و بر اساس سیاستهای متعالی اقتصاد مقاومتی، توسعه فرآیندهای تامین پایدار از داخل و خارج کشور در دست اجرا است. در بخش تولید نیز با رویکرد نوآوری باز، ارتباطاتی با مراکز تحقیقاتی و پژوهشی کشور و نیز شرکتهای دانش بنیان با هدف رفع محدودیتها و توسعه تکنولوژیکی در حال انجام است. در بخش بازار نیز استراتژی اصلی، نزدیکی بیشتر به مصرف کننده نهایی از راه ارایه خدمات و ارتباطات بیشتر با مخاطبان و نیز طراحی و اجرای کمپین های برند و بازاریابی است.
شرکت نفت بهران به عنوان یک شرکت خوشنام، توجه ویژه ای به مسئولیتهای اجتماعی خود داشته و ضمن مشارکت در طرح هایی با هدف کاهش محرومیتها در جامعه، نظیر احداث پارک در منطقه محروم باقر شهر، توجه ویژه ای به بحث های زیست محیطی دارد. این شرکت با تمرکز بر مفاهیم توسعه پایدار، علاوه بر اصلاح فرآیندهای جاری تولید خود، با هدف کاهش میزان آلاینده ها، در تمامی طرح های توسعه ای خود، مطالعاتی را با هدف به حداقل رساندن تاثیرات سوء این طرح ها بر محیط زیست انجام می دهد. این شرکت در فرمولاسیون محصولات جدید خود نیز سازگاری با محیط زیست و کاهش میزان مصرف سوخت و آلودگی هوا را مد نظر قرار داده و با ارتقاء کیفی این محصولات و بالا بردن عمر مفید آنها، عملا به کاهش آلودگی محیط زیست کمک نموده است.
با توجه به سهم بالای بهران از بازار مصرف داخلی، این شرکت تمرکز ویژه ای بر توسعه بازارهای صادراتی، خصوصاً بازارهای منطقه ای داشته و با تاکید بر استراتژی کلی، حضور، نفوذ و توسعه، به افزایش صادرات محصولات برند محور به این کشور ها می پردازد. این شرکت با پیگیری این استراتژی موفق شد در سال 98 به عنوان صادرکننده نمونه ملی دست یابد و امید است با تسهیل شرایط کسب و کار بین المللی، بتواند در نقش یک شرکت مهم در بازار منطقه و بین المللی عرض اندام نماید.

عزیزی در خصوص معرفی آخرین محصول این شرکت توضیح داد: سوپر رانا پلاس جدیدترین محصول از گروه محصولات ویژه خودرو های بنزینی است که مطابق با بالاترین سطح کیفی جهانی یا API-SN+ فرموله و تولید شده است. این محصول یک روغن موتور تمام سینتتیک بسیار مرغوب است که برای انواع موتور های بنزینی تنفس طبیعی و توربو شارژ مدل 2011 و بالاتر، پیشنهاد می شود. این محصول علاوه بر تاثیر به سزا در کاهش مصرف سوخت در خودروها و کاهش آلودگی های مرتبط با مصرف سوخت، قابلیت حفاظت موتورهای توربو شارژ در مقابل پدیده احتراق زودرس در دور پایین یا به اصطلاح Low-Speed Pre-Ignition) LSPI) را داراست. این محصول با پایداری حرارتی و اکسیداسیون عالی طول عمر مصرف و کارایی بالایی داشته و با دارا بودن مقادیر خاکستر بسیار کم، ضمن حفاظت کامل از قطعات مختلف موتور، سازگاری کامل با مبدل های کاتالیستی اگزوز دارد و از این رو یک محصول پیشرفته و کاملا دوستدار محیط زیست به شمار می رود.

نظر شما