شناسهٔ خبر: 37802591 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی ایران | لینک خبر

نتایج بررسی دوربین آیفون 11 در تست های DXOMark اعلام شد

امیر نیری / Apple Insider

صاحب‌خبر -

در جدیدترین تست های انجام شده توسط DxOMark، آیفون ۱۱ با کسب ۱۰۹ امتیاز در زمینه عکاسی و فیلم‌برداری نتوانست در جمع 10 گوشی برتر دنیا از لحاظ قدرت دوربین قرار بگیرد. آیفون 11 با کسب 109 امتیاز در جایگاه 17 و پایین‌تر از گوشی‌هایی همچون شیائومی می‌9 و هواوی میت20 پرو قرار گرفته است. البته آیفون 11 پرو مکس با 117 امتیاز مشترکا با گلکسی نوت10 پلاس در جایگاه پنجم قرار دارد.

به‌گفته‌ی DxOMark عملکرد زوم دیجیتال این گوشی در فاصله‌ی متوسط و دور نسبتا ضعیف است و این یعنی با بزرگنمایی تصویر، افت در کیفیت مشاهده خواهد شد. البته این ضعف باعث نمی‌شود که دوربین آیفون ۱۱ بد باشد. درواقع در اکثر مواقع بسیار عالی عمل می‌کند اما آنچنان دوربین فوق‌العاده‌ای به حساب نمی‌آید.

آیفون ۱۱ اپل در بخش فیلم‌برداری از لرزشگیر مناسبی بهره می‌برد و کیفیت عالی را به نمایش می‌گذارد. با این وجود در این بررسی از مشکلاتی مثل تنظیم وایت بالانس در محیط‌های داخلی و نبود ثبات در فوکوس خودکار در ردیابی سوژه هنگام ضبط فیلم صحبت شده است.

DxOMark به طور کلی نتایج آیفون ۱۱ در تست قدرت دوربین را کاملا رضایت‌بخش می‌داند؛ مخصوصا زمانی که آن را با آیفون 11 پرو مقایسه می‌کنیم.

آیفون ۱۱ یکی از محبوب‌ترین پرچمداران شرکت اپل محسوب می‌شود و طی تعطیلات آمریکا موفق شده فروشی بالاتر از آیفون 10آر را به نام خود ثبت کند.

برچسب‌ها:

نظر شما