شناسهٔ خبر: 37797403 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اختصاص ۲ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های ساخت یادمان های شهدای گمنام خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی گفت: امسال ۲ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ساخت یادمان های شهدای گمنام استان اختصاص یافت و تا سال آینده با اولویت، ساخت این پروژه ها به پایان خواهد رسید.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمد صادق معتمدیان شامگاه پنج شنبه در دیدار جانشین بنیاد حفظ آثار و نشرارزش‌های دفاع مقدس کشور اظهارداشت: وظیفه خود می دانیم در راستای افتخار آفرینی های شهدا و ادامه راه آنان و دستاوردهای دفاع مقدس گام برداریم، چرا که هرچه داریم از برکت خون شهدا و دفاع مقدس است.

وی با اشاره به موزه استکبارستیزی صحرای طبس افزود: در شورای هماهنگی حفظ آثار نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تاکید شدکه این موزه باید بین المللی دیده شود و برهمین اساس برنامه های خوبی برای ساخت و ساماندهی این موزه در دستورکار قرار گرفت که تبدیل شدن آن به منطقه ویژه گردشگری از جمله این برنامه هاست.

استاندار خراسان جنوبی از برنامه ریزی و پیگیری برای ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس بیرجند در آینده نزدیک خبرداد وگفت: به همین منظور جلسه اختصاصی و فنی برگزار و برای بهره‌برداری از فاز اول این مرکز تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشرارزش‌های دفاع مقدس هم در این دیدار از افتتاح 9 موزه دفاع مقدس استان ها در دهه فجر امسال خبر داد .

امیر سرتیپ دوم ستاد محمد فهمیده قاسم زاده گفت: تلاش بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، ساخت موزه دفاع مقدس استان ها است و در خراسان جنوبی دوازده هکتار زمین در موقعیت خوب برای ساخت موزه اختصاص یافته است و احداث این موزه همکاری همه نهادها ودستگاه‌های اجرایی را می طلبد.

وی ادامه داد: در حال حاضر پروژه‌های مختلف پژوهشی ،هنری، ادبی و اسنادی در ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس انجام شده و یا در حال انجام است و امیدواریم با تخصیص اعتبارات مناسب برای ساخت موزه دفاع مقدس، این برنامه ها و پروژه ها در مکان موزه جمع‌آوری و برای بهره برداری در دسترس عموم قرار گیرد.

انتهای پیام/250/ش

نظر شما