شناسهٔ خبر: 37797168 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

گفتگوی خواندنی با اهالی روستای سرمربی بارسلونا

کیکه ستین: دیوانه فوتبال

سرمربی تیم فوتبال بارسلونا پیش از اینکه هدایت آبی اناری پوشان را برعهده بگیرد زندگی عادی را در شهر لینکرس سپری می‌کرد.

صاحب‌خبر -

مطبوعات اسپانیا پس از انتصاب کیکه ستین به عنوان سرمربی بارسلونا یک روز تعجب برانگیز را سپری کردند. این سرمربی هفته گذشته وقتی در یک کنفرانس مطبوعاتی در ورزشگاه نیوکمپ به هواداران معرفی شد، عبارتی را انتخاب کرد که به صورت خلاصه می‌گوید که دنیای فوتبال چقدر به سرعت می‌تواند تغییر کند: "دیروز من در بین گاوهای دهکده‌ام قدم می زدم و امروز من سرمربی بارسا هستم. "

صبح روز بعد، پرفروش ترین روزنامه ورزشی کشور اسپانیا، مارکا، عکسی را در صفحه اول خود از گله‌ای از گاوها در روستای زادگاه ستین، کانتابری منتشر کرد که در آن عکس مراسم معارفه این سرمربی هم در کنار اریک آبیدال و جوزپ ماریا بارتومئو وجود داشت. 

اظهار نظر ستین واکنش متفاوت از رسانه‌های اسپانیایی داشت. در عجیب‌ترین و باورنکردنی‌ترین آنها ال چیرینگیتو د جوگونس، که محبوب ترین برنامه گفتگوی فوتبال تلویزیون اسپانیایی است، یک گزارشگر دوست داشتنی را به لیکنرس، شهر کانتابوری که ستین در آن زندگی می‌کند، فرستاد تا با گاوهای آنجا ارتباط برقرار کند!

لینکرس یک شهر ساحلی با حدود 3500 نفر سکنه است که حدود 10 کیلومتر از سواحل سانتاندر فاصله دارد. این شهر یک فضای مناسب برای کارگران مشغول در شهر است که به دنبال آرامش و دوری از آلودگی‌های شهری هستند که همچنین سواحل زیبایی هم دارد.

توجه رسانه‌ها به ستین، و ارتباط او با لینکرس، باعث شده است که ساکنان این شهر مورد توجه قرار بگیرند. الوی فرناندز، یک مزرعه دار در شهر لینکرس می‌گوید:"مسائل مربوط به گاوها دیوانه‌کننده است. صحبتی که ستین گفت نشان داد که زندگی می‌‌تواند در یک لحظه چقدر تغییر کند. این یک رویا است که برای ستین محقق شده است. تصویری که مارکا روی جلدش استفاده کرده بود مربوط به شهر ما نیست و به شهر سن رومان دلا لیانیلا تعلق دارد که شهر دیگری حوالی این ساحل است. به نظرم آن عکس را از بایگانی دریافت کرده‌اند. نزدیک به چهل سال پیش هر خانواده‌ای حداقل چند گاو داشت اما اکنون اینطور نیست. "

یولانا فرناندز، خواهرزاده الوی، که در نزدیکی مغازه او، یک فروشگاه تنباکو را اداره می‌کند، گفت: "انتصاب ستین باعث تعجب همسایگان او شد. من یک هوادار فوتبال نیستم، به همین دلیل وقتی دوشنبه شب اخبار را در نسخه آنلاین ال دیاریو مونتانس (یک روزنامه روزانه در سانتاندر منتشر می‌شود) خواندم، متوجه نشدم که بارسا در لیگ برتر اسپانیاست. من فقط تصور می‌کردم که تیم دوم یا سوم بارسلونا را به او سپرده‌اند. من واقعا برای او خوشحالم."

جوناس فاجز، سنگتراش 35 ساله که یکشنبه شب برای تمایاش مسابقه بارسلونا مقابل گرانادا به مغازه الوی رفته بود درباره انتخاب ستین به عنوان سرمربی آبی اناری پوشان گفت: بارسلونا نیاز داشت تا تغییرات مدیریتی را ایجاد کند. آنها به چیزی برای تغییر پویا نیاز داشتند تا اوضاع را تکان دهند. ستین تجربه بزرگی دارد اما هرگز با یک باشگاه بزرگ نبوده است. این می‌تواند برای او یک تجربه پیچیده باشد. شما ببینید که چه اتفاقی برای یولن لوپتگی در رئال مادرید افتاد. بعضی اوقات در آن باشگاه ها به اقتدار طبیعی احتیاج دارید مانند چیزی کهمانند زین الدین زیدان دارد."

خوزه مانوئل پورتیلا، شهردار لینکرس و دوست صمیمی ستین که در فاصله 200 متری خانه سرمربی فعلی بارسلونا سکونت دارد یکی از حامیان این سرمربی است. او یکی از قدیمی‌ترین دوستان ستین است که البته طرفدار رئال مادرید است. او درباره انتخاب این سرمربی گفت: "من در طول کریسمس با او صحبت می‌کردم. او در اینجا بسیار آرام بود. من به او گفتم:" بیایید ببینیم آیا آنها اجازه می‌دهند کریسمس را در صلح بگذرانید قبل از رفتن به رئال مادرید یا بارسلونا. " ما فقط شوخی می‌کردیم. من مادریدیستا هستم. او همیشه هوادار بارسا بوده است. ما به یکدیگر طعنه می‌زنیم. حالا ببینید که او به کجا رسیده است. این یک خبر خارق العاده است زیرا او یک شخص بسیار استثنایی است. او عالی است. وقتی در تابستان به اینجا برمی‌گردد، او چنین چیزی را نشان نمی‌دهد. او در بارسا کار می کند اما آن فقط برای کار است و با دیگران مانند خودش رفتار می‌‎‌‎کند.

در لینکرس، ستین یک زندگی عادی را پشت سر می‌گذارد - او دوچرخه سواری خود را از بالای تپه به سمت مرکز شهر سپری می‌کند تا نان بخرد، یا در حال پیاده روی باسگ خود خوانته است. همسایگان سرمربی بارسلونا، ایزابل و پابلو، زوجی که از سویا به لیکنس نقل مکان کردند، می‌گویند به عنوان یک شهروند ساده زندگی آرامی دارد. یک مورد قابل توجه درباره خانه ستین دیده می‌شود؛ به ستین، اضافه صومعه کوچکی که او در خانه دارد به جای یک باغ در خانه یک زمین فوتبال چمن در کنار خانه‌اش‌دارد؛ او حتی یک زمین چمن مصنوعی هم در کنار خانه‌اشدارد. جالب است ساله به همراه دوستانش در 61 بدانید این سرمربی آخر هفته‌ها در این زمین فوتبال بازی می‌کرد. وقتی ستین می‌گوید عاشق توپ است پس منظور او را الان درک می‌کنید.

پورتیلا می‌گوید: "او هنوز مانند سال پیش فوتبال بازی می‌کند و بسیار خوب 30 است. او همچنان همان مهارت‌ها را در اختیار دارد. وقتی ببینید که با توپ چه کارهایی می‌کند باور دارم که دهان شما از تعجب باز می‌ماند. فوتبال تمام زندگی اوست. او این اشتیاق را دارد که طی یک روز هر مسابقه فوتبالی که وجود داشته باشد را تماشا کند. او از قبل همیشه به دنبال یادگیری بوده و اکنون که سرمربی است این اشتیاق را افزایش داده است. " ستین در اولین قدم با بارسلونا مقابل گرانادا با نتیجه یک بر صفر پیروز شد که بازی چندان سختی نبود و او اکنون یک دیدار هیجان انگیز را پیش رو دارد. بارسلونا و طرفدارانش امیدوار هستند او با نتیجه گیری در دیدار برابر والنسیا خود را برای مسابقات دور حذفی لیگ قهرمانان اروپا که از ماه آینده برای ، بارسلونا با مصاف مقابل تیم ناپولی آغاز می‌شود آماده کند.

برچسب‌ها:

نظر شما