شناسهٔ خبر: 37797137 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

۱۴۲ توییت در یک روز | ترامپ رکورد خودش را شکست

رئیس جمهوری آمریکا با پست کردن ۱۴۲ توییت و ریتوییت در یک بازه زمانی ۱۸ ساعت و ۱۸ دقیقه‌ای رکورد خودش را در عرصه فعالیت در فضای مجازی در دوران حضور در کاخ سفید شکست.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ای‌پی، دانلد ترامپ که برای حضور در مجمع اقتصاد جهانی به داووس سفر کرده بود، صبح چهارشنبه را با زدن ۴۱ توییت بین ساعت شش تا هفت به وقت سوئیس آغاز کرد. او چهارشنبه را با پست کردن ۱۴۲ مطلب در صفحه شخصی خود در توییتر به پایان رساند تا رکورد ۱۲۳ توییت روز ۱۲ دسامبر را بشکند؛ زمانی که کار کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا درباره اتهام‌های ترامپ آغاز شده بود.

البته این رکورد مربوط به دوران ریاست جمهوری ترامپ است. او سال ۲۰۱۵ و وقتی هنوز وارد کاخ سفید نشده بود، در یک روز همزمان با پخش یکی از قسمت‌های برنامه تلویزیونی «کارآموز ستارگان» ۱۶۲ توییت زد تا نشان دهد حسابی ویژه روی شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی باز کرده است.

زدن ۱۴۲ توییت در ۱۸ ساعت و ۱۸ دقیقه همزمان با حضور در مجمع جهانی اقتصاد در داووس و ادامه محاکمه استیضاح در سنا نشان داد رئیس جمهوری آمریکا به شدت تحت فشار است. هر چند خود او بارها در توییت‌هاش تلاش کرد چهره‌ای آرام و منطقی از یک رئیس جمهوری کاملا عصبی ارائه دهد.

بیش از ۸۷ درصد پست‌های ترامپ در توییتر در روز چهارشنبه ریتوییت از دیگر صفحه‌ها بود؛ از جمله مطالب پسرش دانلد ترامپ جونیر، حساب کاربری کاخ سفید و حساب رسمی پویش انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰. یکی از ۱۸ توییت خود ترامپ یک عبارت دو واژه‌ای بود: «بدون فشار!»

رئیس جمهوری آمریکا پس از زدن توییتی به نشانه پیشرفت بزرگ در داووس، به بیش از ۷۱ میلیون دنبال‌کننده خود در توییتر مژده داد دارد به آمریکا بازمی‌گردد، آن هم بعد از «یک سفر بسیار موفق (برای آمریکا)». آخرین توییت ترامپ پیش از رفتن به رختخواب هم بازنشر توییتی علیه آدام شیف، نماینده دمکرات بود.

نموداری که در این خبر می‌بینید، نشان می‌دهد ترامپ از زمان آغاز به کار حساب کاربری @realDonaldTrump در فضای توییتر، هرگز این اندازه فعال نبوده است.

نظر شما