شناسهٔ خبر: 37797134 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

پیام امروز مردم عراق به ترامپ "در امور داخلی ما دخالت نکن"

یک نماینده عراقی وابسته به جریان سائرون به رهبری مقتدا صدر تظاهرات میلیونی امروز شهر بغداد را حاوی این پیام برای دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دانست که او نباید در امور داخلی عراق دخالت نکند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، علاء الربیعی نماینده ائتلاف سائرون در پارلمان عراق به شبکه تلویزیونی السومریه نیوز گفت: تظاهرات میلیونی امروز با مشارکت اهالی همه استان‌ها رساترین پیام ملت عراق به ترامپ است. پیام این است که ملت عراق حضور نیروهای آمریکایی در خاک کشورشان را نمی پذیرند.

وی افزود: مسئولان آمریکایی می‌گویند که دولت کنونی عراق صرفا دولت پیشبرد امور است و آنها به طور تلویحی اشاره می‌کند که مصوبه خروج از عراق را اجرا نمی‌کنند. اما بعد از تصمیم نمایندگان ملت عراق در خصوص لزوم خروج نیروهای بیگانه و تظاهرات امروز ملت عراق در مخالفت با اشغالگران، هیچ بهانه‌ای برای باقی ماندن این نیروها در خاک ما باقی نمی‌ماند.

الربیعی گفت: تظاهرات امروز پیامی مسالمت‌آمیز به جامعه بین‌المللی درخصوص رد هرگونه دخالت در امور داخلی عراق و حضور نیروهای آمریکایی در خاک عراق و مخالفت با کسی است که به حاکمیت عراق تعدی می‌کند. این تظاهرات همچنین حاوی این پیام برای ترامپ است که لازم است در امور داخلی ما دخالت نکند.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تظاهرات «جمعه میلیونی» مردم عراق در مخالفت با حضور نیروهای آمریکایی در بغداد آغاز شد. تظاهرات کنندگان "کفن پوشان" یکدست پرچم‌های عراق را در دست دارند و شعارهای ضد اشغالگری سر می‌دهند.

 مقتدی صدر روز سه‌شنبه بیست و چهارم دی (14 ژانویه) طی فراخوانی از مردم عراق برای شرکت در تظاهرات میلیونی یکپارچه در محکومیت حضور نظامیان آمریکایی و تجاوزات مستمر آنها دعوت کرد.

 این درخواست با واکنش مثبت و حمایت سریع گروه‌های مقاومت و جریان‌های سیاسی نماینده اکثریت ملت عراق روبه‌رو شد.

درپی اقدام آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابو مهدی المهندس معاون رئیس هیئت الحشد الشعبی عراق، پارلمان عراق در مصوبه‌ای خواهان اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور شد.

انتهای پیام/

نظر شما