شناسهٔ خبر: 37797097 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برف، سرما و یخبندان در راه کرمانشاه

کرمانشاه- ایرنا- معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه گفت: طبق نقشه‌های پیش‌یابی، موج بارشی جدیدی از بعدازظهر امروز (جمعه) وارد جو استان می شود که ارمغان آن بارش باران، برف، سرما و یخبندان برای همه نقاط است.

صاحب‌خبر -

علی محمد زواروند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: این سامانه فعالیت خود را به شکل بارش برف برای مناطق اورامانات و نقاط سرد و معتدل و همچنین بارش باران برای سایر نواحی تا ظهر روز شنبه (۵ بهمن) دنبال خواهد کرد.

وی ادامه داد: در مدت یادشده بخش هایی از شهر کرمانشاه نیز احتمالا شاهد بارش برف خواهد بود.

زواروند با بیان اینکه پس از خروج این سامانه بارشی توده هوایی سرد در جو استان مستقر می شود، افزود: انتظار می رود تا پایان هفته دمای اغلب نقاط استان به کمتر از صفر درجه برسد.

معاون هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: موج سرما و یخبندان از شنبه شب آغاز و تا روزهای پایانی هفته ادامه خواهد داشت به گونه ای که انتظار می رود دمای هوای شبانه در نقاط مختلف بین ۵ تا ۱۰ درجه نسبت به امشب (جمعه) کاهش پیدا کند.

وی یادآور شد: دمای امشب شهر کرمانشاه به صفر درجه می رسد اما پیش‌بینی می شود این دما برای شنبه شب به منفی ۶ و برای یکشنبه به منفی هشت درجه نیز برسد.

زواروند ادامه داد: برای یکشنبه شب پیش‌بینی می شود دمای شهرهایی مثل کنگاور و سنقر به منفی ۱۲ درجه، گواور و کوزران به منفی ۱۱ درجه و اسلام آبادغرب، حمیل و گهواره به منفی ۱۰ درجه برسد.

معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه همچنین با اشاره به بارش های اخیر صورت گرفته، افزود: با این بارش ها، میانگین بارندگی در استان طی سال زراعی جاری (اول مهر تا ۴ بهمن) به حدود ۱۸۹ میلی متر رسیده است.

وی گفت: این مقدار بارش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که نزدیک ۳۷۲ میلی متر بوده ۴۹ درصد و نسبت به دوره بلندمدت نیز ۹ درصد کاهش نشان می دهد.

زواروند با بیان اینکه ماهیدشت با ۲۵۶ میلی متر، گواور با ۲۴۴ میلی متر و پاوه با ۲۳۳ میلی متر بارندگی پربارش ترین شهرهای استان در سال زراعی جاری بوده اند، گفت: میانگین بارش های شهر کرمانشاه نیز از اول مهر تا چهارم بهمن به حدود ۲۲۱ میلی متر رسیده است.

نظر شما