شناسهٔ خبر: 37796963 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ادامه تظاهرات مردمی در فرانسه

معترضان فرانسوی با مشعل به خیابان آمدند

معترضان به نظام سرمایه داری در فرانسه با روشن کردن مشعل به خیابان‌ها آمدند

صاحب‌خبر -
   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، شبکه تلویزیونی ب اف ام تِ وِ @BFMTV گزارش داد که معترضان به نظام سرمایه داری  پنج شنبه شب در شهرهای مختلف فرانسه با روشن کردن مشعل سیاست های دولت این کشور را محکوم کردند.
 
تعداد بازدید : 3
<div id="video-display-embed-code_4434435"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2628854/4434435?width=350&height=250"></script></div>
این خبرگزاری افزود، معترضان به اصلاحات نظام بازنشستگی منصرف نشده اند و آن‌ها بعد از یک هفته پر تنش، روشن کردن مشعل را برای بیان دیدگاه خود انتخاب کردند
بر اساس این گزارش، شکل اعتراض تغییر یافته، اما پیام همان است و در پاریس هزاران نفر تظاهرات کردند که این صحنه در خیابان‌های نانت و همچنین مارسی تکرار شد.
تعداد بازدید : 0
<div id="video-display-embed-code_4435875"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2628854/4435875?width=350&height=250"></script></div>
"ژان لوک ملانشون"، نماینده پارلمان فرانسه که در این تظاهرات شرکت کرده بود، گفت: این تظاهرات نشان می‌دهد که معترضان در روند خوبی برای نوآوری در اقدام خود قرار دارند و این شکل جدیدی از اعتراض است.
شبکه تلویزیونی ب اف ام تِ وِ  همچنین اعلام کرد که برج ایفل روز جمعه به دلیل اعتصاب بخشی ازکارکنان خود در اعتراض به اصلاحات قانون بازنشستگی تعطیل شده است.
معترضان فرانسوی با مشعل به خیابان آمدند
این جمعه طرح اصلاح نظام بازنشستگی به شورای وزیران ارائه خواهد شد و معترضان در هفتمین روز اقدام در سطح ملی همچنان در خیابان‌ها حضور خواهند داشت.
طی هفته‌های گذشته اعتصابات و اعتراضات به این اصلاحات باعث به وجود آمدن اختلال گسترده در سیستم حمل و نقل عمومی و مدارس و بیمارستان‌ها و دادگاه‌ها و دیگر بخش‌ها در فرانسه شده است.

نظر شما