شناسهٔ خبر: 37796765 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۳۰ میلیون نفر در طرح ملی فجر تا نوروز مشارکت می‌کنند

بجنورد- ایرنا- معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان گفت: طرح ملی ورزشی «فجر تا نوروز» با هدف مشارکت ۳۰ میلیون نفری مردم در فعالیت‌ها و برنامه‌های ورزش همگانی اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -

سیدعبدالحمید احمدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بجنورد اظهار داشت: نحوه اجرای این برنامه به همه استان ها ابلاغ شده تا در قالب برنامه‌های ورزشی متنوع و جذاب در پارک ها و بوستان های خانوادگی بتوانیم این طرح را تا پایان فروردین‌ ماه عملیاتی کنیم.

وی گفت: ۵۱ درصد جمعیت کشور به نوعی در رشته‌های مختلف ورزشی مشارکت دارند اما، بررسی‌های این وزارتخانه نشان می‌دهد که فعالیت ۳۷ درصد آن از نظر شدت و مدت، کیفیت لازم را دارد.

احمدی افزود: بهترین فعالیت ورزشی به میزان هفته ای سه نوبت با شدت متوسط ۱۵۰ دقیقه است که در این راستا باید بتوانیم زمینه مشارکت همه مردم را در برنامه ها فراهم کنیم.
معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان در ادامه از اولویت های اصلی این وزارتخانه را تعمیم ورزش همگانی در جامعه برشمرد و گفت: با توجه به شیوع کم تحرکی در جامعه توجه به این ورزش و آموزش و اصلاح و  ارتقای نگرش در رابطه با توجه به ورزش و فعالیت های بدنی با کمک سایر نهادهای مرتبط در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مهم ترین مشکلی که سلامتی انسانها را به مخاطره می‌اندازد افزایش بیماریهای غیرواگیر در نتیجه کم تحرکی است که در این راستا نیاز است تغییری در این شرایط به وجود آید.

 احمدی با تاکید بر فرهنگ سازی و توسعه زیرساخت های ورزش همگانی در کشور افزود: به همین منظور رویدادهای متنوع ورزشی که جذابیت بالایی برای مردم دارد برای مشارکت بیشتر آنها در ورزش با کمک و همکاری نهادهای مرتبط در دست انجام است تا همکاری بیشتر و موثرتری را در توسعه این ورزش داشته باشیم.

 وی با بیان اینکه بیش از ۲۰  نهاد و دستگاه در این مسئله تاثیر گذار هستند، اظهار داشت: هم اینک کانون‌های جمعیت بزرگی را در بخش دانش آموزی و دانشجویی، کارگران، نیروهای مسلح، بسیج و کم توانان و توان یابان، معلولان و سالمندان داریم که بایستی بتوانیم همه این افراد را تحت پوشش ورزش همگانی قرار دهیم.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان همچنین در ادامه در رابطه با ساماندهی هواداران فوتبال در ورزشگاه ها نیز گفت: اقدامات خوبی قبل از برگزاری لیگ برتر نوزدهم  انجام و جلسات متعددی با دست‌اندرکاران حوزه برگزاری مسابقات فوتبال برگزار کردیم تا بتوانیم کانون های هواداران را روزآمد کرده و از نظر زیرساخت ها شرایط لازم را مناسب سازی کنیم تا تماشاگران با شرایط مناسب تری در ورزشگاه ها حضور یابند.

 وی افزود: انجام کامل این اقدام نیازمند تجهیز ورزشگاه‌ها به گیت های ورودی مناسب و امکاناتی است  که بتوانند کنترل لازم را داشته و سکوهای تماشاگران و بلیت فروشی الکترونیکی و سایر بخش های سخت افزاری مورد نیاز فراهم شود.

وی گفت: در حوزه نرم‌افزاری نیز کانون های هواداری از نظر چارچوب ضوابط و مقررات روزآمد شده و تجدید ساختاری در این کانون‌ها ایجاد شود.

 احمدی گفت: در این راستا معاونت فرهنگی باشگاه ها مسوولیت را عهده دار شدند و برنامه‌های آموزشی زیادی برگزار شده تا ساماندهی لازم صورت گرفته و حضور تماشاگران را در ورزشگاه ها مدیریت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برای تحریکاتی نیز که در خارج از محیط ورزشی در برخی ورزشگاه وجود دارد با شعارهای قوم گرایانه سعی داریم با هماهنگی نهادهای امنیتی و انتظامی مدیریت کنیم.

احمدی افزود: ورزشگاه جای مانور سیاسی و رفتار هنجارشکن و قوم گرایانه نیست و باید بتوانیم محیط ورزشی مناسب که مردم ساعات خوبی را در آن بگذرانند،  فراهم کنیم.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان برای حضور در سومین دوره مسابقات جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی که به میزبانی بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی جریان داشت، به این شهرستان سفر کرده بود.

نظر شما