شناسهٔ خبر: 37796687 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

تظاهرات میلیونی عراقی‌ها در بغداد در محکومیت حضور نظامی آمریکا

عراقی‌ها برای برگزاری تظاهرات گسترده ضد حضور آمریکا در منطقه، در خیابان‌های مختلف بغداد حضور پیدا کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، مردم عراق از نخستین ساعت صبح امروز با حضور در خیابان‌های بغداد، در حال آماده شدن برای برگزاری تظاهرات میلیونی ضد حضور نظامی آمریکا در این کشور هستند.

خبرنگار شبکه المیادین به صورت زنده از بغداد گزارش داد که از حوالی ساعت ۸ صبح (به وقت محلی) مردم عراق در محله‌های مختلف بغداد حاضر شده‌اند تا تظاهرات گسترده ضد آمریکایی برگزار کنند.

المیادین همچنین گفت مردم عراق ضمن اعلام مخالفت خود با حضور نظامیان آمریکایی در کشورشان، این موضوع را محکوم کرده و خواستار خروج آنها هستند.

به گزارش المیادین، عراقی‌ها با به اهتزاز درآوردن پرچم کشورشان در میدان التحریر، با حضور آمریکایی‌ها در این کشور مخالفت کردند.

بر این اساس، جمعیت مردمی که از نقاط مختلف بغداد برای مشارکت در تظاهرات ضد آمریکایی به مرکز این شهر می‌آیند در حال افزایش است.

تظاهرات‌کنندگان عراقی با در دست داشتن پلاکاردهایی با نوشته «آمریکا از عراق بیرون برو»، از گروه‌های مقاومت در این کشور حمایت کردند.

خبرنگار المیادین از میدان التحریر گزارش داد که پیام این تظاهرات میلیونی ضد آمریکایی مردم عراق این است که گروه‌های مقاومت از پایگاه مردمی برخوردار بوده و فراکسیون‌های پارلمانی به تلاش برای اجرای تصمیم اخراج آمریکایی‌ها ادامه خواهند داد.

ده‌ها هزار نفر از مردم عراق برای شرکت در تظاهرات ضد اشغالگری آمریکا در حال رساندن خود به تقاطع دانشگاه بغداد نزدیک منطقه «الجادریه» مسیر تعیین شده برای آغاز تظاهراتی هستند که پیش‌بینی شده است به تظاهرات میلیونی و بی سابقه‌ای در عراق تبدیل شود.

ازدحام خودروها و اتوبوس‌هایی که از استان‌های مرکز و جنوب بغداد آمده‌اند در مسیرها و دروازهای جنوبی شهر بغداد در ساعات بعد از ظهر تا شب گذشته به اوج خود رسیده بود.

المیادین گزارش داد این تظاهرات اولین حضور مردمی در چنین وسعتی برای محکوم کردن حضور نظامیان خارجی در عراق است.

«جعفر الحسینی» سخنگوی نظامی گروه کتائب حزب الله عراق با حضور در این تظاهرات، در گفت‌وگو با شبکه المیادین تاکید کرد که عراقی‌ها امروز یکصدا مخالفت با حضور اشغالگران آمریکایی در کشورشان را فریاد می‌زنند.

در یکی از مکان‌های تظاهرات ضد آمریکایی بغداد، بنر بزرگی از تصویر سردار حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و «ابومهدی المهندس» معاون شهید الحشدالشعبی عراق به چشم می‌خورد.

تظاهرات‌کنندگان عراقی با محکوم کردن اشغالگری نظامی آمریکا در این کشور، شعار «از کشور ما خارج شوید، قبل از اینکه اخراجتان کنیم» سر می‌دهند.

نظر شما