شناسهٔ خبر: 37796602 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دستگیری ۱۷۰ مجرم فضای مجازی در استان کرمانشاه

رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه از دستگیری ۱۷۰ مجرم فضای مجازی در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،علی کریمی رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه گفت : استفاده از فضای مجازی چند سالی است که افزایش یافته و در این میان جوانان ۱۴ تا ۳۰ ساله بیشترین افرادی بوده‌اند که دست به ارتکاب جرم زدند.

او گفت : استان کرمانشاه از نظر بیکاری جزو رتبه‌های بالا قرار دارد بنابراین انتظار می‌رود در فضای مجازی دست به مشاغل اینترنتی بزنند و آن‌ها را رونق دهند با این حال شاهد وقوع کلاهبرداری اینترنتی، برداشت غیر مجاز، هتک حیثیت، دسترسی غیرمجاز، نشر اکاذیب در فضای مجازی هستیم.

رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه با بیان اینکه طی امسال ۱۷۰ نفر دستگیری در این زمینه داشتیم، گفت: امسال میزان کشفیات استان کرمانشاه ۷۰ درصد افزایش داشته در حالی که درصد کل شاخص کشفیات در کشور ۵۰ درصد است و در این میان پلیس عملکرد خوبی داشته است.

 کریمی با تاکید بر اینکه وضع قوانین سخت گیرانه‌تر مانع ارتکاب جرایم می‌شود، گفت: در برخورد با مجرمین فضای مجازی خلأ قانونی وجود دارد و قوانین مرتبط با اینترنت وضع نشده است البته قضات همکاری خوبی در این زمینه دارند و برخورد‌های آن‌ها اصلاحی بوده است.

این مقام انتظامی گفت: پلیس فتا در طول سال طرح‌های گوناگونی از جمله حضور در مدارس، دانشگاه‌ها، ادارات دولتی نصب بنر و تهیه بروشور در نمایشگاه‌ها و سطح شهر، توزیع سی دی و اجرای برنامه‌های تلویزیونی به منظور اطلاع رسانی به مردم اجرا می‌کند.

او افزود: با توجه به وقوع بلایای طبیعی نظیر سیل و زلزله مردم مراقب باشند که شماره حساب‌های اعلام شده برای کمک به آسیب دیدگان حوادث طبیعی جعلی نباشد بر همین مبنا تنها از طریق سازمان جمعیت هلال احمر برای پرداخت کمک‌های نقدی اقدام کنند.

رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه گفت: خانواده‌ها باید مراقب فرزندان خود باشند همانگونه که حاضر نخواهد شد فرزندان خود را در نیمه شب رها کنند نباید آن‌ها را در فضای مجازی تنها بگذارند.

 کریمی با بیان اینکه عده‌ای سودجو با انتشار عکس‌های خانوادگی در فضای مجازی اقدام به اخاذی می‌کنند، گفت: همچنین با توجه به برداشت‌های غیرمجاز نباید حتی رمز کارت را در اختیار فرزندان قرار دهیم، زیرا ممکن است موجب سو استفاده کلاهبرداران شود.

او افزود: مردم هنگام مراجعه به سایت‌های تبلیغاتی نظیر دیوار پس از دریافت کالا نسبت به پرداخت وجه اقدام کنند، زیرا در مواردی این سایت‌ها پس از دریافت وجه موبایل خود را خاموش کرده و پیام را از داخل سایت حذف می‌کنند.

این مقام انتظامی گفت: با شمار زیادی از کانال‌های خرید و فروش مواد مخدر، ساخت مواد مخدر سنتی و صنعتی، خرید و فروش سلاح و مهمات، جرایم اخلاقی و مزاحمت‌های اینترنت با شناسایی و معرفی آن‌ها به پلیس‌های تخصصی برخورد شده است .

 

 

انتهای پیام/د

نظر شما