شناسهٔ خبر: 37796541 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مسافران آسیایی از آزادکاران برتر جام تختی انتخاب می‌شوند

علیرضا هنرمنش

پیکارهای کشتی قهرمانی آسیا در حالی اواخر بهمن برگزار می‌شود که کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد قصد دارد تیم اعزامی را از بین نفرات برتر جام تختی گرینش کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، چندی پیش رقابتهای کشتی آزاد جام تختی به عنوان یکی از مراحل انتخابی تیم ملی به میزبانی کرمانشاه برگزار شد و نفرات برتر اوزان دهگانه مشخص شدند.

تاکید کادر فنی بر حضور قطعی تمامی مدعیان در جام تختی که مجوز حضور در این تورنمنت را داشتند، اهمیت این آوردگاه را نشان می داد. در همین راستا کادر فنی در نظر دارد ترکیب تیم اعزامی به رقابتهای قهرمانی آسیا ۲۰۲۰ هندوستان را از بین نفرات برتر جام تختی انتخاب کند.

بر این اساس با توجه به احتمال اعزام آزادکاران برتر جام تختی به رقابتهای قهرمانی آسیا می توان حدس زد ترکیب احتمالی تیم ملی را علیرضا سرلک، میثم نصیری، امیرحسین حسینی، مصطفی حسین خانی، علی سوادکوهی، احمد بذری، محمدجواد ابراهیمی، مجتبی گلیج و پرویز هادی تشکیل دهند.

ضمن اینکه با توجه به قهرمانی نماینده روسیه در وزن ۶۱ کیلوگرم جام تختی، ممکن است آزادکار اعزامی به قهرمانی آسیا از بین میرعلی باوفا سادات و حسن عبادی به عنوان نفرات دوم و سوم انتخاب شود.

البته چند آزادکار دیگر نیز در لیست کادر فنی حضور دارند که از حضور در جام تختی معاف بودند، اما به هر حال از گزینه های احتمالی اعزام به آسیایی هستند. نفراتی مثل رضا اطری، بهنام احسانپور، یونس امامی، کامران قاسمپور، محمدحسین محمدیان و امیرحسین زارع که بعید نیست برخی از این آزادکاران هم در ترکیب تیم ملی قرار گیرند.

به هر حال آزادکاران مذکور همچنان به عنوان گزینه‌های اصلی اعزام به رقابتهای قهرمانی آسیا مطرح هستند و کادر فنی در نظر دارد ترکیب نهایی را تا پایان اردوی آماده سازی انتخاب و معرفی کند.

نخستین اردوی تیم ملی کشتی آزاد برای حضور در رقابتهای قهرمانی آسیا از روز دوم بهمن ماه در مجموعه ورزشی انقلاب تهران آغاز شده و تا روز ۱۲ بهمن ماه ادامه دارد که نفرات زیر به این اردو دعوت شده اند:

۵۷ کیلوگرم: رضا اطری (مازندران) علیرضا سرلک (لرستان) محمد خدابخشی (مازندران)

۶۱ کیلوگرم: مجید داستان (تهران) حسن عبادی (مازندران) میرعلی باوفا سادات (تهران)

۶۵ کیلوگرم: بهنام احسان پور (مازندران) میثم نصیری (زنجان) امیرحسین مقصودی (تهران) خیراله قهرمانی (کرمانشاه)

۷۰ کیلوگرم: امیرحسین حسینی (تهران) محمدرضا سرگو (البرز)

۷۴ کیلوگرم: یونس امامی (تهران) مصطفی حسین خانی (تهران) محمدصادق فیروزپور (مازندران)

۷۹ کیلوگرم: علی سوادکوهی – امیرحسین کاووسی – محمد نخودی (مازندران)

۸۶ کیلوگرم: حسن یزدانی – کامران قاسم پور- احمد بذری (مازندران) حمیدرضا علی بخشی (همدان)

۹۲ کیلوگرم: محمدجواد ابراهیمی (مازندران) حسین شهبازی – محمدحسین میرباغبان (تهران)

۹۷ کیلوگرم: علیرضا کریمی (البرز) محمدحسین محمدیان- مجتبی گلیج- علی شعبانی (مازندران)

۱۲۵ کیلوگرم: پرویز هادی (آذربایجان شرقی) امیرحسین زارع (مازندران) امین طاهری (تهران) یداله محبی (کرمانشاه)

سرمربی: غلامرضا محمدی

مربیان: ابراهیم مهربان- عباس حاج کناری- مسعود مصطفی جوکار

نظر شما