شناسهٔ خبر: 37796477 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

اعتراض کاربران گوشی های میان رده هواوی به عدم دریافت آپدیت EMUI 10

امیرعلی پژمان / gizchina

صاحب‌خبر -

اخیرا لیست گوشی‌ های هواوی و آنر که به‌‌ روز رسانی EMUI 10 را دریافت خواهند کرد، منتشر شده اما برخی کاربران اصلا دل خوشی از تصمیم گرفته شده در خصوص گوشی‌شان ندارند.

چند روزی است که از تصمیم شرکت هواوی برای عدم عرضه EMUI 10 برای گوشی‌ای مانند وای 9 (2019) مطلع شده‌ایم و این موضوع اصلا به مذاق کاربران این گوشی و سایر گوشی‌های هم‌سطح آن، خوش‌نیامده است. رابط کاربری جدید EMUI 10 در حال حاضر از محبوبیت بالایی برخوردار است اما برخی کاربران هواوی پس از اطلاع از جدول زمان‌بندی ارائه آپدیت برای محصولات این شرکت و ندیدن نام گوشی‌شان، به‌شدت ناامید شده اند.

در لیست گوشی‌های در صف دریافت آپدیت شرکت هواوی، نام گوشی وای 9 پرایم 2019 به چشم می‌خورد اما به عنوان مثال گوشی وای 9 (2019)‌ با سخت‌افزاری نسبتا مشابه، از آپدیت جدید بی‌نصیب خواهد بود. در پی عرضه آپدیت برای مدل پرایم، پاسخی که کاربران در شبکه‌های اجتماعی از شرکت هواوی دریافت کردند،‌ عدم عرضه آپدیت EMUI 10 برای گوشی‌های میان‌رده است!

آپدیت EMUI 10-رابط کاربری جدید هواوی آپدیت EMUI 10-رابط کاربری جدید هواوی

کاربران نسبت به ادعای شرکت هواوی در خصوص دلیل عدم ارائه آپدیت انتقاد کرده‌اند؛‌ آن‌ها ادعای محدودیت توانایی سخت افزاری یا عدم اجرای روان EMUI 10 را نپذیرفته‌اند. این ادعا شاید منطقی به‌نظر برسد اما دارندگان این گوشی‌ها می‌گویند مدل‌هایی مانند Nova یا P Smart که مشخصات سخت‌افزاری نسبتا مشابهی دارند، آپدیت جدید را دریافت خواهند کرد! بسیاری از مشتری‌های معترض به سیاست شرکت هواوی در وبسایت Change.org کمپینی تشکیل داده‌اند تا خواستار عرضه رابط کاربری جدید EMUI 10 به همراه اندروید 10 شوند.

علاوه بر دارندگان گوشی هواوی وای 9 (2019)،‌ صاحبان سایر گوشی‌های سری وای در سال 2019 نیز به این فراخوان پیوسته‌اند. تاکنون بیش از 500 کاربر معترض در وبسایت مذکور انتقادشان را ثبت کرده‌اند.

البته می‌دانیم که معمولا چنین اقداماتی، تاثیر زیادی روی تصمیم کارخانه‌ها برای ارائه آپدیت نخواهد داشت و اگر شرکت هواوی واقعا ارائه رابط کاربری جدید را برای سایر گوشی‌هایش غیرممکن بداند، بعید است اتفاق خاصی در این زمینه رخ دهد.

نظر شما