شناسهٔ خبر: 37796416 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سرپرست فدراسیون جهانی وزنه‌برداری: اتهامات آیان بررسی می‌شوند

مهرداد میرزایی

سرپرست فدراسیون جهانی وزنه برداری از عزم خود برای حضور در انتخابات این فدراسیون در سال آینده خبر داد ولی اعلام کرد ممکن است برای سمت ریاست نامزد نشود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا و به نقل از Insidethegames، هیات اجرایی فدراسیون جهانی وزنه برداری پس از اتهاماتی که یک شبکه آلمانی نسبت به فدراسیون جهانی وارد و آن را به دوپینگ سیستماتیک و فساد مالی متهم کرد، تشکیل جلسه فوق العاده داد و بعد از تعلیق تاماش آیان، اورسلا پاپاندرئا نایب رییس فدراسیون جهانی و رییس فدراسیون وزنه برداری آمریکا را به صورت موقت و تا ماه آوریل جانشین آیان کرد.

پاپاندرئا که رئیس کمیسیون وزنه برداری زنان نیز است اعلام کرد در صورتی که بداند در پست دیگری مفید خواهد بود، نامزد آن پست می شود.  او در همین رابطه گفت: من برنامه دارم که برای انتخابات سال آینده نامزد شوم ولی نه لزوما برای پست ریاست. من فقط می خواهم هنوز هم بتوانم برای این ورزش مفید باشم. 

پاپاندرئا همچنین عنوان کرده است که برنامه دارد وزنه برداری را در آفریقا و آسیا و کشورهای دیگری که در آنها این رشته ورزشی در سیطره مردان بوده است را در بخش زنان تقویت کند. به همین خاطر در اولین سفر خود که ماه آینده به ازبکستان خواهد بود، او درباره برنامه هایش خصوصا تقویت رشته وزنه برداری در زنان صحبت خواهد کرد.

اولین کار او شناسایی و توصیه کارشناسان مستقل در زمینه مبارزه با دوپینگ و امور مالی است که در پی آن انتصاب‌ها در هیئت اجرایی به تصویب می رسد. در همین رابطه او ادامه داد: اول باید دید اتهاماتی که وارد شده است صحت دارند یا خیر. من نمی خواهم پیش داوری داشته باشم و باید این اتهامات بررسی شوند. بدون هیچ گرایش سیاسی و داشتن رفیق در فدراسیون جهانی، کمیسیون باید بررسی کند که این اتهامات تا چه اندازه درست است. 

پاپاندرئا گفت که این کمیسیون لیستی از کارشناسانی را که در مورد سایر فدراسیون های بین المللی و ارگان های ملی تحقیق کرده اند، استخراج می کند و از آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ، آژانس بین المللی تست و IOC "در جایی که مناسب می بینند" کمک می گیرند.

به گزارش ایسنا، آیان ۸۱ ساله از سال ۱۹۷۶ ریاست فدراسیون جهانی وزنه برداری را برعهده داشته است. آیان هدف اصلی یک مستند تلویزیونی آلمانی به نام Secret Doping - Lord of the Lifters بود که توسط شبکه ARD در پنجم ژانویه پخش شد، و اتهاماتی مربوط به فساد را که کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) آن را "بسیار جدی و نگران کننده" توصیف کرد، پخش کرد.

انتهای پیام

نظر شما