شناسهٔ خبر: 37796380 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

ترامپ: تا سه‌شنبه آینده از معامله قرن رونمایی می‌کنم

رئیس جمهوری آمریکا عصر از تصمیم خود برای رونمائی از طرح صلح خاور میانه معروف به معامله قرن تا پیش از دیدار سران رژیم صهیونیستی از کاخ سفید در روز سه‌شنبه آینده خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آلمان، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که قصد دارد تا سه‌شنبه آینده (روز دیدار سران رژیم صهیونیستی) از کاخ سفید از طرح به اصطلاح صلح خاورمیانه با نام معامله قرن رونمایی کند. 

ترامپ سوار بر هواپیما در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره زمان اعلام معامله قرن توسط کاخ سفید گفت: «احتمالا پیش از آمدن مقام‌های اسرائیلی این طرح را اعلام کنیم». 

وی گفت که ممکن است واکنش فلسطینی‌ها به این طرح در ابتدا منفی باشد اما این به نفع آنها خواهد بود. 

ترامپ در ادامه مدعی شد که این طرح بزرگی است، طرحی است که در حقیقت موفقیت را محقق خواهد کرد.

ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین عصر روز گذشته به آمریکا نسبت به هر اقدامی که با قوانین بین‌المللی متنقاض باشد، هشدار داد. 

«نبیل ابوردینه»، سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین بر مخالفت قاطع فلسطین با تصمیمات آمریکا درباره قدس اشغالی و به رسمیت شناختن آن به عنوان پایتخت اسرائیل و نیز همه تصمیم‌های این کشور که در تناقض با قطعنامه‌های سازمان ملل قرار دارد، تأکید کرد.

وی گفت که ما بر موضع ثابت و همیشگی خود برای پایان دادن به اشغال اسرائیل در سرزمین‌های فلسطین بر اساس مرزهای سال ۱۹۶۷ و پایتختی قدس شرقی تأکید می‌کنیم.

ابوردینه گفت: «اگر معامله قرن با این ساختار مطرود اعلام شود، رهبری فلسطین سلسله اقداماتی را برای حفاظت از حقوق قانونی خود اعلام خواهد کرد و از اسرائیل خواهد خواست که مسئولیت کامل خود را به عنوان یک رژیم اشغالگر بپذیرد».

وی گفت که به اسرائیل و آمریکا هشدار می‌دهیم از خطوط قرمز تجاوز نکنند.

اسرائیل اعلام کرده است که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و «بنی گانتز» رئیس ائتلاف آبی- سفید هفته آینده به واشنگتن سفر خواهند کرد تا از جزئیات معامله قرن پیش از اعلام آن آگاهی یابند.

برچسب‌ها:

نظر شما