شناسهٔ خبر: 37796259 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

معاون وزیر ارشاد:

گذر فرهنگ و هنر ابتکاری برای تقویت اقتصاد هنر و ایجاد بازار فروش

راه‌اندازی گذر فرهنگ و هنر در یکی از مجتمع‌های تجاری مشهد ابتکار جدید و جالبی در مسیر تقویت اقتصاد هنر و ایجاد بازار فروش برای تولیدات هنری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدیدگذر فرهنگ و هنر ابتکاری برای تقویت اقتصاد هنر و ایجاد بازار فروش از گذر فرهنگ و هنر مشهد واقع در مجتمع تجاری آسمان گفت: حضور زائران و مجاوران برای خرید در این مجتمع آنان را به دیدن آثار هنری و خرید آن راغب می‌کند و با این روش می‌توان آثار هنری و فرهنگی مشهد را به عنوان سوغات به زائران عرضه کرد.

علی اصغر کاراندیش افزود: راه اندازی گذر فرهنگ و هنر از سیاستهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تقویت اقتصاد هنر است که خوشبختانه در چند شهر کشور اجرا شده اما مشهد در این راستا مبتکرانه عمل کرده که اقدامی شایسته قدردانی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این بازدید گفت: گذر فرهنگ و هنر به وسعت سه هزار و ۲۰۰مترمربع شامل ۶۹واحد تجاری در طبقه دوم مجتمع تجاری آسمان مشهد قرار دارد که هر واحد به صورت رایگان به مدت یک سال در اختیار هنرمندان و فرهنگ دوستان قرار گرفته است.

جعفر مروارید افزود: گذر فرهنگ و هنر، خلق ثروت و گفتمان تولید را در فضای فرهنگی ترویج می دهد و از این طریق، هنر به صنعت تبدیل می شود تا آثار فرهنگی و هنری در سبد خرید کالا توسط شهروندان قرار گیرند و فرهنگ خرید این گونه آثار در کنار خریدهای عمومی در جامعه رواج یابد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اهداف راه اندازی گذر فرهنگ و هنر نشان دادن قدرت فرهنگی و هنری مشهد به زائران خارجی است تا ضمن معرفی کالاهای ایرانی به آنان، گفتمان خلاقیت و هنر را در قالب یک صنعت فناورانه ثروت ساز در جامعه ترویج دهیم.

نظر شما