شناسهٔ خبر: 37795650 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

رسانه های اسرائیلی خبر دادند:

جزئیات خطرناک توافق قرن/آماده باش ارتش برای مقابله با هر گونه واکنش فلسطینیان/سفر نتانیاهو و گانتز به واشنگتن

رسانه های اسرائیلی جزئیات خطرناکی از توافق قرن را اعلام کرده اند که در صورت واقعی بودن آن واکنش شدید فلسطینیان را به دنبال خواهد داشت و بر همین اساس ارتش اسرائیل سطح آماده باش نیروهای خود را افزایش داده است.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا)، شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی از برخی جزئیات بسیار مهم توافق قرن پرده برداشت، بر اساس اعلام واشنگتن دولت آمریکا قصد دارد این طرح سیاسی را در هفته آینده اعلام کند.

 

یکی از اصول این توافق سیاسی که شبکه 12 تلویزیون اسرائیل آن را رسانه ای کرده است عدم تسلط و کنترل تشکیلات خودگردان بر مرزها و تسلط کامل رژیم صهیونیستی بر شهر قدس است.

 

بر اساس این گزارش همچنین در توافق قرن بر حاکمیت اسرائیل بر بخش قابل توجهی از مناطق «ج» کرانه باختری و موافقت با تمامی خواسته های امنیتی اسرائیل تاکید شده است.

 

این شبکه صهیونیستی افزود در توافق قرن تبادل اراضی میان تشکیلات خودگردان و اسرائیل به طور محدود پیش بینی شده و بخش هایی از اراضی النقب به عنوان جایگزین برای طرف فلسطینی در نظر گرفته شده است.

 

همچنین در مورد تعیین تکلیف میلیون ها فلسطینی اخراج شده از سرزمین خود هیچ جایگزینی در این توافق برای آوارگان فلسطینی تعیین نشده است و احتمال دارد تعداد بسیار محدودی از آنها اجازه ورود به اراضی اشغالی را پیدا کنند.

 

در صورتی که گزارش شبکه 12 تلویزیون اسرائیل در خصوص بندهای توافق قرن حقیقت داشته باشد واکنش های شدیدی از سوی فلسطینیان به دنبال خواهد داشت، همین مساله ارتش رژیم صهیونیستی را مجبور به افزایش سطح آماده باش نیروهای خود در کرانه باختری، قدس، و مرزهای غزه نموده است تا با هر گونه واکنش فلسطینیان در این مورد مقابله نمایند.

 

رسانه های اسرائیلی اعلام کردند بنیامین نتانیاهو و بنی گانتز به دعوت واشنگتن برای شرکت در نشستی بسیار مهم در خصوص توافق قرن سه شنبه آینده به آمریکا سفر خواهند کرد تا آخرین تحولات منطقه را بررسی کنند.

 

انتهای پیام/ح.ع/

نظر شما