شناسهٔ خبر: 37793969 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تنها اکسیر پیروزی جمهوری اسلامی روحیه شهادت‌طلبی است

رئیس سازمان حفظ آثار دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه تنها اکسیر پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران روحیه جهاد، شهادت و مقاومت است، گفت: این پیروزی و سربلندی امروز ما مرهون جان فشانی شهدای کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سردار احمد حق‌طلب در همایش خادمان شهدا راهیان نور استان مازندران که در مشهد مقدس برگزار شد، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، اظهار کرد: حضرت فاطمه (س) برای همه مردم به خصوص برای بانوان الگو هستند.

رئیس سازمان حفظ آثار دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه خدمت در کسوت خادمی شهدا نشان دهند معنویت، بصیرت و عنایت الهی به شما عزیزان است که باید قدردان آن باشیم، تصریح کرد: اسلام به واسطه جهاد و شهادت تا امروز پایدار مانده است و اگر نبود دلاور مردی و شهادت یاران پیامبر در بدر، احد، خندق و خیبر امروز اثری از اسلامی باقی نمانده بود.

این مسؤول در ادامه به بررسی وضعیت کشور قبل و بعد از پیروزی انقلاب پرداخت و گفت: در انقلاب اسلامی مدیون کسانی هستیم که ایستادند و مجاهدت کردند و با جهادشان انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند بعد از پیروزی انقلاب هم در 8 سال دفاع مقدس جهادی دیگر از خود نشان دادند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند: «انقلاب اسلامی حیات خود را مدیون دفاع مقدس است.» که این یعنی اگر دوران دفاع مقدس نبود انقلاب هم تا امروز از بین رفته بود.

حق‌طلب با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز اگر اتفاقی موجب سربلندی و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است پی‌ریزی آن در دوران دفاع مقدس بوده که به عنوان نمونه می‌توان به توانمندی‌های کشور در سیستم دفاعی اشاره کرد.

وی افزود: نباید جانفشانی‌های شهیدانی چون طهرانی‌مقدم و همرزمانش را در دوران دفاع مقدس و پس از آن از یاد ببریم چرا که قدرت موشکی امروز ما مدیون زحمات این شهید بزرگوار در دوران دفاع مقدس و پس از آن بوده است که امروز با اقتدار اهدافی را هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای کشور به صورت نقطه‌ای هدف قرار می‌دهیم همانند تصاویری که پایگاه عین‌الاسد مشاهده کردید.

رئیس سازمان حفظ آثار دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه اگر وحدت، همدلی، برادر، خودباوری و اعتماد به نفس در کشور ایجاد شده از ثمرات هشت سال دفاع مقدس است، تصریح کرد: ما امروز مدیون دفاع مقدس هستیم.

وی ادامه داد: دفاع مقدس یعنی روحیه ایثار و شهادتی که رزمندگان ما داشتند و از گرانبها‌ترین داشته خود برای اعتلای کلمه الله، اسلام عزیز و انقلاب اسلامی گذشتند.

حق‌طلب با بیان اینکه حاکمان ناشایست طی 200 سال گذشته را بدون هیچ مقاومتی و گاهی فقط با یک هشدار مقام پایین رده خارجی بخش عظیمی از خاک کشور را تقدیم دشمنان کردند، تصریح کرد: افتخار ما این است در دوران دفاع مقدس حتی یک وجب از خاک کشور هم کاسته نشد.

وی ادامه داد: دوران دفاع مقدس را باید به عنوان جنگ جهانی بشناسیم چرا که بر اساس مدارک موجود بیش از ۴۰ کشور به عراق کمک می‌کردند و به لحاظ نظامی هم برای اولین بار بعد از جنگ جهانی دوم دو ابرقدرت شرق و غرب کنار هم قرار گرفته و به عراق کمک می‌کردند.

رئیس سازمان حفظ آثار دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه پیشرفته‌ترین سلاح‌های روز دنیا در اختیار عراق قرار گرفته بود تا علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته شود، اظهار کرد: اما مجاهدت جوانان با اخلاص و بصیر این مرز و بوم و از خودگذشتگی‌های که صورت گرفت باعث پیروزی ما در این جنگ نابرابر شد.

وی افزود: جوانان ما به فرمان امام امت‌شان به جبهه‌ها رفتند، هنرمندانه جنگیدند و مظلومانه به شهادت رسیدند تا ما امروز با افتخار بگوییم بعد از صدها سال در یک جنگ بزرگ یک وجب از خاک کشور عزیزمان را به دشمن نداده‌ایم.

حق‌طلب با بیان اینکه تنها اکسیر پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران روحیه جهاد، شهادت و مقاومت است، تصریح کرد: این پیروزی و سربلندی امروز ما مرهون جان فشانی شهدای کشور است.

این مسؤول در بخشی از سخنان خود به شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: ببینید شهید سلیمانی چه عزت و افتخاری برای کشور و حتی کشورهای منطقه آفرید اما باید بدانیم انتقام سخت ما خروج همیشگی آمریکا از منطقه است.

رئیس سازمان حفظ آثار دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان با اشاره به اینکه باید خون این شهدا را قدر بدانیم چرا که حیات امروز خود و انقلاب را مدیون شهدا هستیم، گفت: شهدای ما بهترین‌های روزگار بودند و شما هم بهترین‌های روزگار هستید که در لباس خادمی شهدا در حال خدمت به زائرین شهدا هستید.

انتهای پیام/86036/ج

نظر شما