شناسهٔ خبر: 37793855 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برترین‌ها | لینک خبر

توجیه مجری آمریکایی برای پنهانکاری ترامپ

خبرنگار شبکه صدای آمریکا می‌گوید حداقل 10 نظامی آمریکایی که در انتقام موشکی ایران آسیب بودند، از مسئولان بالادستی پنهان نگاه داشته و برای درمان به آلمان منتقل شدند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس: در ادامه انتشار قطره‌چکانی اطلاعات درباره میزان خسارت و تلفات وارد شده به پایگاه نظامیان تروریست ایالات متحده «عین‌الاسد» در جریان انتقام موشکی ایران، این بار یک مجری آمریکایی دست به افشاگری در این باره زد.

«کارلا بَب» مجری شبکه «صدای آمریکا» در صفحه توئیتر خود به نقل از یک مقام نظامی آمریکا نوشت: «حدود ۱۰ خدمه نظامی برای معاینه بیشتر به دلیل عوارض شبه-ضربه مغزی، از پایگاه الاسد به آلمان پرواز کردند».

توجیه مجری آمریکایی برای پنهانکاری ترامپ

بب همچنین در مصاحبه با بخش فارسی شبکه صدای آمریکا از پنتاگون، ادعا کرد که ترامپ و «مارک اسپر» وزیر دفاع از اینکه چه آسیب‌هایی به نظامیان این کشور در جریان حمله به پایگاه عین‌الاسد وارد شده، خبر نداشتند.

وی با اشاره به صحبت‌های روز قبل «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا درباره جدی نبودن جراحات نظامیان آسیب دیده در عملیات موشکی ایران، توضیح داد که ترامپ آن موقع درباره گروهی از نظامیان که قبلا از طریق پایگاهی در کویت برای درمان به آلمان اعزام شده بودند صحبت می‌کرد، نه این گروه ۱۰ نفره جدید.

این مجری آمریکایی البته ادعای ترامپ مبنی بر جدی نبودن آسیب آن نظامیان و اینکه فقط سردرد داشتند را رد کرده و گفت از مسئولان پنتاگون مطلع شده که آسیب‌های وارده به آنها می‌تواند منجر به کوری یا مرگ شود.

بَب در پایان افزود که باز هم احتمال اعزام گروه دیگری از نظامیان آمریکایی حاضر در عین‌الاسد به مرکز درمانی در آلمان وجود دارد.

ترامپ روز گذشته در پاسخ به سوالی درباره گزارش‌ها از زخمی شدن نظامیان آمریکایی در حمله موشکی به عین‌الاسد مدعی شد: «شنیدم که آنها سردرد گرفتند و یک سری چیزهای دیگر که می‌توانم بگویم خیلی جدی نبود».

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در تاریخ هجدهم دی ماه در پاسخ به ترور سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس در حمله تروریستی آمریکایی‌ها به حومه فرودگاه بغداد، عملیاتی موشکی را علیه پایگاه نظامی ایالات متحده در عین‌الاسد واقع در استان الانبار عراق انجام داد.

در این عملیات،۱۳ فروند موشک بالستیک از نوع موشک‌های فاتح-۳۱۳ و قیام به پایگاه «عین‌الاسد» تحت اشغال نظامیان تروریست آمریکایی و دیگر پایگاه آنها در اربیل، مرکز منطقه کردستان عراق شلیک شد به گفته سردار «امیرعلی حاجی‌زاده» فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران، با دقت به اهداف خود اصابت کرده و تجهیزات نظامی مهم آمریکایی‌ها را نابود کرد.

مسئولان آمریکایی از همان ابتدا سیاست مخفی‌کاری و سانسور اطلاعات درباره تبعات حمله به عین‌الاسد را در پیش گرفتند. «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در لحظات اولیه بعد از انتقام موشکی ایران، تلفن همراه خود را در دست گرفته و در صفحه توئیتر خود مدعی شد: «جای نگرانی نیست!»

به هر روی، به نظر می‌رسد رسانه‌های آمریکایی به تدریج در حال درز دادن اطلاعات مربوط به تلفات حمله موشکی به عین‌الاسد هستند و این احتمال وجود دارد که روند مزبور ادامه یابد.

برچسب‌ها:

نظر شما