شناسهٔ خبر: 3779371 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جمهوریت-قدیمی | لینک خبر

سقوط هواپیمای غیرمسافربری در زیبادشت کرج+ تعداد و اسامی مصدومان و فوتی‌ها

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، ساعت ۸:۳۰ صبح امروز (دوشنبه) یک هواپیمای باری در حین فرود در زیبادشت کرج از باند فرودگاه فتح منحرف و دچار حادثه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جمهوریت ،

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، ساعت ۸:۳۰ صبح امروز (دوشنبه)  یک هواپیمای باری در حین فرود در زیبادشت کرج از باند فرودگاه فتح منحرف و دچار حادثه شد.

۰۷:۰۷/ ۲۵ دی ماه: محموله گوشت هواپیمای سانحه دیده معدوم شد

  غلامرضا توکلی مدیرکل دامپزشکی استان البرز از معدوم‌سازی محموله گوشت بوئینگ ۷۰۷ سانحه دیده در البرز خبر داد.

وی در این باره گفت: با توجه به غیر قابل مصرف بودن محموله و با نظارت بر خارج کردن تمامی لاشه‌ها از هواپیما، دستور معدوم سازی را به صورت بهداشتی و با نظارت کارشناسان دامپزشکی بر روند بارگیری و معدوم سازی بهداشتی کل لاشه‌های گوسفندی صادر شد.

۲۳:۰۰: پیام تسلیت رئیس قوه قضاییه در پی حادثه سقوط هواپیمای ارتش جمهوری اسلامی

آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه با صدور پیامی شهادت تعدادی از پرسنل نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سانحه هواپیمایی را تسلیت گفت.

متن کامل پیام تسلیت رئیس قوه قضاییه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

سانحه ناگوار هواپیمای بوئینگ ۷۰۷ که منجر به شهادت جمعی از پرسنل خدمتگزار نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گردید، موجب تاثر و تاسف اینجانب شد.

این ضایعه دردناک را به محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، مردم عزیز کشورمان، همه پرسنل ارتش و نیروی هوایی و بویژه خانواده‌های داغدار این عزیزان تسلیت عرض نموده و از پیشگاه حضرت باری تعالی برای شهدای بزرگوار علو درجات و برای بازماندگان محترم صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم.

آملی لاریجانی

بیشتر بخوانید: لاریجانی حادثه سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۰۷ را تسلیت گفت

سقوط هواپیمای غیرمسافربری در زیبا دشت کرج+ تعداد و اسامی مصدومان و فوتی‌ها

۲۲:۰۱: ماجرای نجات جان تنها بازمانده بوئینگ ۷۰۷ 

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغگروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، صبح امروز هواپیمای باری بوئینگ ۷۰۷ به سمت فرودگاه پیام در حال حرکت بود که خلبان به اشتباه در فرودگاه فتح کرج فرود آمد. این هواپیما پس از خروج از باند فرودگاه فتح با منازل مسکونی این شهرک برخورد کرد.

مهرداد راضی، جوان ۲۸ساله کرجی فردی بود که امروز صبح از جان خود گذشت تا بتواند سرنشینان هواپیما را نجات دهد. او فیلمی از آن لحظات ضبط کرد که در ادامه مشاهده می‌کنید.

بیشتر بخوانید: لحظه غش کردن یک زن در محل وقوع حادثه هواپیمای بوئینگ ۷۰۷ در مقابل دوربین خبرنگاران + فیلم

او درباره مشاهدات خود در لحظه وقوع این حادثه در گفتگو با همشهری گفته است: من در یک پروژه ساختمانی در بخش شمالی شهرک زیبادشت کار می‌کنم. صبح تازه مشغول کار شده بودم که صدای هواپیما را شنیدم. با شنیدن این صدا به سرعت سوار ماشین شدم و رد دود را گرفتم و خودم را به محل حادثه رساندم.

سقوط هواپیمای غیرمسافربری در زیبا دشت کرج+ تعداد و اسامی مصدومان و فوتی‌ها

به دلیل برخورد هواپیما با ویلا، بخشی از دماغه پاره شده بود از سوراخ آن به داخل نگاه کردم. دیدم دستی تکان خورد. رفتم داخل و ۲، ۳ نفر را دیدم. یکی از آنها زنده بود. بقیه را نمی‌دانم. تکان نمی‌خوردند. هر طوری بود کمک کردم و آن مرد را از داخل هواپیما بیرون کشیدم.

در بین راه او فریاد می‌زد که ۱۵ نفر دیگر داخل هواپیما هستند. دوباره به سمت هواپیما دویدم. می‌خواستم آن دو نفری را که دیده بودم بیرون بکشم. به هواپیما که نزدیک شدم، آتش گر گرفت و بعد انفجار رخ داد. دیگر نتوانستم جلوتر بروم.

بیشتر بخوانید: لحظه نجات جان تنها بازمانده بوئینگ ۷۰۷ +فیلم

۱۸:۰۵:تصاویر شهدای ارتش در سانحه هواپیمای بوئینگ ۷۰۷

تصاویری از جانباختگان نیروی ارتش در سانحه هواپیمای بوئینگ ۷۰۷ منتشر شده است.

سقوط هواپیمای غیرمسافربری در زیبا دشت کرج+ تعداد و اسامی مصدومان و فوتی‌ها

۱۷:۱۱: لاشه‌های گوشت خارج شده از هواپیما امحا می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز اظهار کرد: طی هماهنگی با همکاران دامپزشکی قرار شد، لاشه‌های گوشت خارج شده از هواپیما به وسیله کامیون به منطقه مخصوص منتقل و امحا شود،  این گوشت‌ها اصلا قابلیت مصرف ندارند.

۱۵:۵۲: صدور دستور شناسایی اجساد از طریق آزمایش DNA 

افشار رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان البرز گفت: با حضور گروه اعزامی دادسرای نظامی در محل حادثه هواپیمای ۷۰۷، دستور انتقال اجساد به پزشکی قانونی و بررسی هویت دقیق تعدادی از جانباختگان که اجسادشان قابل شناسایی نبود، از طریق آزمایش DNA صادر شد.

وی افزود: متأسفانه در این سانحه ۱۵ نفر از سرنشینان هواپیما جان باختند و مهندس پرواز خوشبختانه جان سالم بدر برده و در بیمارستان بستری است.

بیشتر بخوانید: فرمانده کل ارتش شهادت جمعی از کارکنان نیروی هوایی ارتش را تسلیت گفت

افشار اظهار کرد: با دستور بازپرس پرونده، جعبه سیاه هواپیما در اختیار گروه فنی نهاجا که در محل حاضر بودند، قرار گرفته است و نتایج بررسی آن ظرف مدت معینی به بازپرس پرونده اعلام خواهد شد؛ همچنین دستور شناسایی صاحبان خانه‌های تخریب شده و امحاء لاشه‌های گوشت باقیمانده نیز صادر شد.

سقوط هواپیمای غیرمسافربری در زیبا دشت کرج+ تعداد مصدومان و فوتی‌ها

۱۵:۳۷: ارتش علت دقیق این سانحه را اعلام می‌کند

امیر شاهین تقی خانی سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره سانحه رخ داده برای هواپیمای بوئینگ ۷۰۷، با بیان اینکه این هواپیما در جریان انجام ماموریت مردمیاری دچار این سانحه شده است، اظهار کرد: این برای اولین بار نبوده که چنین ماموریتی انجام می‌شد و بار‌ها ما شاهد انجام ماموریت‌های از این دست چه در داخل کشور و چه در خارج برای کمک به دیگر مسلمانان بوده ایم.

تقی‌خانی با بیان اینکه همزمان با انجام این ماموریت، کار آموزش نیرو‌ها نیز انجام می‌شده است، موضوع در اجاره بودن هواپیمای فوق را رد کرد و گفت که این هواپیما در ماموریت سازمانی به سر می‌برده است.

وی تصریح کرد: افراد جان باخته در این حادثه قطعا شهدای راه خدمت به مردم بودند و ان شاءالله بزودی مراسم باشکوهی برای تشییع این عزیزان برپا خواهد شد.

تقی خانی با بیان اینکه گا‌ها اعلام دقیق علل حوادث این چنینی ممکن است تا یکی دو سال هم طول بکشد، گفت: تیم‌های تخصصی از ارتش جمهوری اسلامی ایران در حال بررسی این موضوع هستند و قطعا نتایج دقیق نهایی را به اطلاع مردم عزیز خواهند رساند.

منبع: فارس

۱۴:۳۳: فوت پدر ملی‌پوش والیبال بانوان ایران در سانحه هواپیمای ۷۰۷

گفتنی‌است؛ فرنوش شیخی همسر کاوه رضایی بازیکن اسبق استقلال و فعلی کلوب بروژ بلژیک است.

بیشتر بخوانید: تسلیت اینستاگرامی مهدی رحمتی به کاوه رضایی

سقوط هواپیمای غیرمسافربری در زیبا دشت کرج+ تعداد مصدومان و فوتی‌ها

۱۳:۲۷: اسامی کامل جانباختگان سانحه سقوط هواپیمای ارتش

مهرداد علی بخشی، مدیر ستاد مدیریت بحران سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: همه ۱۵ جسد یافته شده از هواپیمایی که صبح امروز در زیبادشت کرج دچار سانحه شد به پزشکی قانونی استان البرز منتقل شدند.

اسامی اجساد شناسایی شده به شرح زیر است:
۱- غفور قجاوند
۲- محمد باقر ندری
۳- جواد سلیمانی
۴- محمد عبدلی
۵- عزیراله علیزاده
۶- سعید قاسمی
۷- فریدون شیخی
۸- شاکر آجرلو
۹- مریم زارعی نژاد
۱۰- علی افروغ

سقوط هواپیمای غیرمسافربری در زیبا دشت کرج+ تعداد مصدومان و فوتی‌ها

_اسامی سرنشینانی که کار تشخیص هویت آنها ادامه دارد
۱-محمد رضا طاهری
۲-مصطفی محمودی
۳-جواد مرادی
۴-حمید رضا لطفیان
۵-داود ذوالفقاری

علی‌بخشی گفت: فرشاد مهدوی نژاد، مهندس پرواز تنها بازمانده حادثه  به مراکز درمانی اعزام شد.

منبع: تسنیم

بیشتر بخوانیدگروه کارشناسی دادسرای نظامی به محل سانحه سقوط هواپیمای باربری اعزام شدند 

۱۳:۱۷: تحویل  پیکر ۱۵ قربانی حادثه هوایپمای ۷۰۷ به پزشکی قانونی

حمید داوود آبادی مدیرکل پزشکی قانونی استان البرز گفت: تا کنون اجساد ۱۵ تن از قربانیان حادثه سقوط هواپیما شامل ۱۴ مرد و یک زن به پزشکی قانونی استان البرز تحویل داده شده است.

سقوط هواپیمای غیرمسافربری در زیبا دشت کرج+ تعداد مصدومان و فوتی‌ها

وی تصریح کرد: هویت ۱۰ تن از جان‌باختگان قابل تشخیص است، همچنین نسبت به تشخیص هویت دیگر جانباختگان نیز تردد وجود داشت که بنا شد با انجام آزمایش‌های ژنتیک و نمونه برداری از اعضای خانواده‌ها نسبت به شناسایی و تشخیص هویت این افراد اقدام شود.

منبع: ایسنا

۱۲:۳۵: اسامی گروه پروازی هواپیمای بوئینگ ۷۰۷ ارتش اعلام شد

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اسامی گروه پروازی و سرنشینان هواپیمای بوئینگ ۷۰۷ ارتش که صبح امروز در فرودگاه فتح استان البرز دچار سانحه شد، به شرح زیر اعلام شد:

۱- امیر خلبان قجاوند

۲- سرهنگ خلبان جواد سلیمانی

۳- سرهنگ معلم خلبان ندری

۴- سرهنگ معلم خلبان عبدلی

۵- سرمهماندار فریدون شیخی

۶- مهندس پرواز علیزاده

۷- مهندس پرواز مهدوی

مشخصات دیگر سرنشینان این هواپیما تا ساعتی دیگر اعلام می شود.

منبع: فارس

۱۲:۳۴: آخرین آمار فوتی‌ها در سانحه هواپیمای ۷۰۷ 

کولیوند سرپرست اورژانس کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: تعداد اجساد شناسایی شده تا به این لحظه به ۹ نفر رسیده است که یکی از آنها خانم و بقیه آقا هستند.

۱۲:۲۷: اسامی گروه پروازی هواپیمای بوئینگ ۷۰۷ ارتش اعلام شد

اسامی گروه پروازی و سرنشینان هواپیمای بوئینگ ۷۰۷ ارتش که صبح امروز در فرودگاه فتح استان البرز دچار سانحه شد، به شرح زیر است:

 امیر خلبان قجاوند، سرهنگ خلبان جواد سلیمانی، سرهنگ معلم خلبان ندری، سرهنگ معلم خلبان عبدلی، سرمهماندار فریدون شیخی، مهندس پرواز علیزاده، مهندس پرواز مهدوی

منبع: فارس

بیشتر بخوانیداتمام عملیات رهاسازی اجساد سانحه بوئینگ ۷۰۷ 

۱۱:۵۸: جعبه سیاه هواپیما پیدا شد

مهدی مهرور مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز از پیدا شدن جعبه سیاه هواپیمای حادثه دیده در زیبادشت البرز خبر داد.

سقوط هواپیمای غیرمسافربری در زیبا دشت کرج+ تعداد مصدومان و فوتی‌ها

۱۰:۳۲: بیانیه ارتش درپی سانحه خروج از باند هواپیمای ۷۰۷ در حوالی کرج

ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره سانحه خروج هواپیمای ۷۰۷ از باند در حوالی کرج بیانیه‌ای صادر کرد که متن آن به شرح زیر است؛

صبح امروز یک فروند هواپیمای باربری ۷۰۷ حامل گوشت برای کمک در طرح مردم‌یاری، از مبدا بیشکک کشور قرقیزستان، اقدام به فرود اضطراری در فرودگاه فتح البرز کرد که در هنگام فرود از باند خارج و پس از برخورد با دیوار انتهایی باند دچار آتش سوزی شد.

جزئیات علت حادثه و وضعیت شهادت یا مجروحیت کارکنان تیم پروازی و خدمه آن با اعزام تیم‌های تخصصی در دست بررسی است.

۱۰:۲۹: خروج ۷ پیکر فوت شده حادثه سقوط هواپیما

کولیوند سرپرست اورژانس کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، از خروج پیکر هفت فوتی از هواپیمای باری ۷۰۷ خبر داد.

سقوط هواپیمای غیرمسافربری در صفادشت کرج+ تعداد مصدومان و فوتی‌ها

۱۰:۰۰: یکی از سرنشینان حادثه سقوط هواپیما جان باخت

کولیوند سرپرست اورژانس کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره جزئیات حادثه خروج هواپیمای بویینگ ۷۰۷ از باند گفت: هواپیما به منازل مسکونی شهرک زیبادشت کرج  که خالی از سکنه است، برخورد کرده و تاکنون فقط مهندس پرواز زنده یافت شده و به بیمارستان منتقل شده است.

کولیوند با بیان اینکه یک پیکر بی جان نیز یافت شده است، تصریح کرد: به گفته مهندس پرواز تعداد خدمه پرواز ۱۶ نفر بوده است.

بیشتر بخوانید: سقوط هواپیمای باری در فرودگاه فتح کرج/ اعزام تیم‌های امدادی به محل حادثه

۰۹:۵۷: حضور تیم امدادی هلال احمر در محل سقوط هواپیما

چرخساز مدیرعامل هلال‌احمر البرز در گفتگو با  خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: تیم امدادی هلال احمر در محل حادثه حضور دارند و عملیات جست‌وجو در شهرک مسکونی را آغاز کردند.

۰۹:۵۴: احتمالا تمامی خدمه پرواز، جان خود را از دست داده‌اند

کولیوند سرپرست اورژانس کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه هواپیمای  سانحه دیده به منازل مسکونی شهرک زیبادشت کرج برخورد کرده است، مطرح کرد: احتمالا تمامی  خدمه پرواز جان خود را از دست داده‌اند اما از تعداد مصدومان منازل مسکونی آماری در دسترس نیست.

سقوط هواپیمای غیرمسافربری در صفادشت کرج+ تصاویر

۰۹:۵۳: تعداد مصدومان و کشته شدگان احتمالی حادثه مشخص نیست

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن جهانشاهلو، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فردیس از خروج یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۰۷ باری از باند در فرودگاه فتح کرج خبر داد و اظهار کرد: برای بررسی موضوع راهی محل حادثه شده‌ام.

وی ادامه داد: هنوز از تعداد مصدومان و کشته شدگان احتمالی خبری در دست نیست.

سقوط هواپیمای غیرمسافربری در صفادشت کرج+ تصاویر

۰۹:۲۱: از میزان خسارت‌ها و تلفات احتمالی سانحه هنوز اطلاعی در دست نیست

رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  بااشاره به اینکه یک فروند هواپیما در حوالی فرودگاه فتح کرج و صفا دشت دچار سانحه شد، گفت: این هواپیمای باری۷۰۷ از بیشکک قرقیزستان به سمت فرودگاه پیام در حال حرکت بوده است که هنگام فرود در فرودگاه فتح تهران از باند خارج و دچار آتش سوزی شد.

وی افزود: خلبان ۷۰۷ زمان ورود به باند فرودگاه فتح، نتوانسته هواپیما را کنترل کند و از انتهای باند خارج و به دیواره فرودگاه برخورد کرده است و پس از آن به شهرک مسکونی نزدیک فرودگاه برخورد می‌کند.

جعفرزاده گفت: از میزان خسارت‌ها و تلفات احتمالی این سانحه هنوز اطلاعی در دست نیست.

بیشتر بخوانید: جزییات برخورد هواپیمای بوئینگ ۷۰۷ باری با دیوار فرودگاه فتح

۰۹:۱۹: اعزام ۶ تیم ارزیاب به محل حادثه سقوط بویینگ ۷۰۷

کولیوند سرپرست اورژانس کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به سانحه هواپیمای باری در حین فرود در زیبادشت کرج، گفت: حدود هشت تا ۹ نفر خدمه پروازی در این هواپیما حضور داشتند و ۶ تیم ارزیاب به محل حادثه اعزام شده‌ است.

سقوط هواپیمای غیرمسافربری در صفادشت کرج+ تصاویر

بیشتر بخوانید: اولین فیلم و تصاویر از محل سقوط بوئينگ ٧٠٧ در فرودگاه فتح كرج

۰۸:۵۹: سقوط بویینگ ۷۰۷ باربری

پیرحسین کولیوند سرپرست اورژانس کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، از خروج بویینگ ۷۰۷ باربری از باند خبر داد و اظهار کرد: درپی وقوع حادثه یک بالگرد، یک اتوبوس آمبولانس و ۱۰ آمبولانس به محل حادثه اعزام شده است.

سقوط بویینگ ۷۰۷ باربری در صفادشت کرج+ تصاویر

وی با بیان اینکه حادثه ساعت ۸:۳۰ صبح امروز رخ داده است، تصریح کرد: هواپیما غیر مسافربری بوده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما