شناسهٔ خبر: 37793554 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

محمودیان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

انجام ۱۳ هزار کاشت حلزون طی ۱۰ ساله گذشته در کشور

رئیس اداره سلامت گوش و شنوایی وزارت بهداشت گفت: سالیانه حدود ۱ هزار و ۱۰۰ عمل کاشت حلزون در کشور انجام می‌شود.

صاحب‌خبر -

** انجام ۱۳ هزار کاشت حلزون طی ۱۰ ساله گذشته در کشور/ کاهش آمار کاشت حلزون کشور در سال جاری به دلیل اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه

سعید محمودیان رئیس اداره سلامت گوش و شنوایی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت کاشت حلزون شنوایی در کشور اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۱۳ هزار کاشت حلزونی در کشور انجام شده است و خوشبختانه پیشرفت قابل توجهی در حوزه کاشت حلزون صورت گرفته است.

بهترین سن کاشت حلزون در کودکان

رئیس اداره سلامت گوش و شنوایی وزارت بهداشت ادامه داد: در حال حاضر ۱۴ دانشگاه علوم پزشکی کار رشد حلزون شنوایی را در کودکان انجام می‌دهند و از نظر کارشناسان بهترین سن کاشت حلزون در کودکان زیر ۳ سال است.
 
رئیس اداره سلامت گوش و شنوایی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه هیات امنای ارزی حمایت ویژه‌ای از کاشت حلزون انجام می‌دهد،  ادامه داد: سالیانه حدود ۱۱۰۰ عمل کاشت حلزون در کشور انجام می‌شود و زمان طلایی کاشت حلزون شنوایی تا سن ۶ ماهگی بوده و اولویت ما کودکان زیر ۳ سال است.

محمودیان تاکید کرد: بعد از عمل کاشت حلزون شنوایی سازمان بهزیستی و معاونت توانبخشی باید کار‌های توانبخشی بیماران را بر عهده بگیرد و بعد از انجام عمل جراحی کاشت حلزون بیماران باید ۵۰ تا ۶۰ جلسه دوره توانبخشی را طی کند تا عمل کاشت حلزون به میزان بالایی موثر و اثر بخش باشد.

رئیس اداره سلامت گوش و شنوایی وزارت بهداشت افزود: هر عمل ۱۷ میلیون تومان هزینه در بر دارد که با حمایت دولت و هیئت امنای ارزی هزینه کاشت حلزون پرداخت می‌شود.

سایه تحریم ها بر سر کودکان کم شنوا و ناشنوا

محمودیان یادآوری کرد: به دلیل اعمال تحریم‌ها ناجوانمردانه آمار کاشت حلزون در کشور در سال جاری کاهش پیدا کرده است چرا که تنها کشور‌های آمریکا، استرالیا، فرانسه و اتریش تولید کننده حلزون‌های شنوایی در دنیا هستند.
 
او بیان کرد: به تازگی کشور چین اقدام به تولید حلزون شنوایی کرده است که هنوز تاییدیه سازمان FDA را ندارد به همین دلیل ما این نوع تجهیزات کاشت حلزون را از کشور چین وارد نمی‌کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما