شناسهٔ خبر: 37792159 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرماندار رودبار:

رودبار ۷۵ درصد معادن گیلان را دارد

طاهره رفعتی

فرماندار رودبار رودبار را دومین شهرستان بزرگ گیلان بعد از رشت دانست و افزود: ۷۵ درصد معادن گیلان در رودبار است و نیروگاه های آبی و بادی داریم و سدهای ما تامین کننده ۷۵ درصد آب شرب استان است.

صاحب‌خبر -

محمدصالح ضیایی امروز سوم بهمن ماه در همایش «انتخابات، بانوان و مشارکت حداکثری» که در فرمانداری شهرستان رودبار برگزار شد، با اشاره به وسعت ۲۵۱۷ کیلومترمربعی شهرستان رودبار، اظهار کرد: شهرستان رودبار دارای هفت شهر، چهار بخش و ۱۷۴ روستاست و همین پراکندگی خدمت رسانی را به همه نقاط ضعیف می کند.

وی رودبار را دومین شهرستان بزرگ گیلان بعد از رشت دانست و افزود: ۷۵ درصد معادن گیلان در رودبار است و نیروگاه های آبی و بادی داریم و سدهای ما تامین کننده ۷۵ درصد آب شرب استان است.

فرماندار رودبار با بیان اینکه ۹۲ درصد ورودی خودروها به گیلان از شهرستان رودبار است، تصریح کرد: سال گذشته ۳۹ میلیون نفر از مسافران گیلان از رودبار عبور کردند.

ضیایی حضور قومیت های گوناگون اعم از ترک و لر و تات و کرد و تالش و گیلک در رودبار را تداعی کننده ایران کوچک دانست و خاطرنشان کرد: توزیع اعتبارات براساس دو شاخص جمعیت و محرومیت است و لذا انتخاب یک نماینده اصلح می تواند بخشی از مشکلات استانی و ملی شهرستان رودبار را حل کند.

وی با بیان اینکه شهرستان رودبار ۴۱۸ شهید و ۱۱۰۱ جانباز و ۶۳ آزاده تقدیم انقلاب کرده است، گفت: شهیده فرحناز معصومی نیز نماد بارز یک دختر زمان شناس و انقلابی است که در راه مبارزه با رژیم شاه در خیابان لاکانی رشت به شهادت رسید.

فرماندار رودبار با اشاره به تاکید اسلام و قرآن و آموزه های دینی و روایی بر تکریم مقام زن و مادر، اضافه کرد: انقلاب اسلامی نگاه کالایی را از زن برداشت و به او جایگاه متعالی بخشید. زنان در جریان مبارزات انقلابی نقش آفرینی کردند و حامی رزمندگان در دوران دفاع مقدس بودند. دیدگاه رهبران انقلاب به زن نیز نشان دهنده اهمیت و اثرگذاری آن است.

وی تاکید دولت مبنی بر در اختیار گرفتن ۳۰ درصد پست های مدیریتی توسط زنان را در دستور کار مدیران دانست و یادآور شد: در حال حاضر ۹ مدیر زن در شهرستان رودبار داریم.

ضیایی انتخابات دوم اسفندماه را بزرگترین رخداد سیاسی سال ۹۸ دانست و عنوان کرد: امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت چهار اصل اساسی در انتخابات پیش روست که مد نظر مجریان و ناظران قرار دارد. خوشبختانه دو کاندیدا از ۱۳ کاندیدای تایید صلاحیت شده شهرستان رودبار زن هستند.

وی با بیان اینکه دشمنان داخلی و خارجی به انتخابات اسفندماه چشم دوخته اند، گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات تضمین کننده امنیت ملی است. در انتخابات ریاست جمهوری با مشارکت بیش از ۱۰۰ درصدی و در انتخابات مجلس با مشارکت ۸۵ درصدی مردم رودبار مواجه بودیم که از میانگین کشوری هم بالاتر است.

فرماندار رودبار با اشاره به نقش تشکیل یک مجلس قوی و مقتدر در اعتلای کشور و نظام، خاطرنشان کرد: نقش بانوان در ترغیب اعضای خانواده جهت مشارکت در انتخابات بسیار اثرگذار است. همچنین باید انتخاب اصلح را مد نظر قرار دهیم.

وی شهرستان رودبار را نیازمند برنامه محوری دانست و اظهار کرد: آمادگی کامل داریم انتخاباتی درخور شان مردم و با حفظ امنیت و سلامت آحاد آرا برگزار کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن سیدمحمدی، امام جمعه رودبار نیز، خانواده را یکی از نهادهای مهم الهی و انسانی دانست که گاها مغفول واقع شده و اضافه کرد: زنان در مقام همسر و مادر محور خانواده هستند و نیمی از جامعه را تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در طول حیات چهل ساله خود به صورت میانگین هر سال یک انتخابات برگزار کرده است، افزود: براساس قانون اساسی جمهوری اسلامی، همه امور نظام متکی به آرای مردم است و با اتکا به آرای عمومی می توان شاهد تعالی و پیشرفت جامعه بود.

امام جمعه رودبار با اشاره به برگزاری انتخابات در شرایط جنگ، تصریح کرد: برخی از حکومت ها در شرایط بحرانی انتخابات را به تعویق می اندازند، اما انتخابات در ایران در همه حال برگزار شده است.

سیدمحمدی با بیان اینکه توجه امام و رهبری به مردم سالاری دینی در صحنه انتخابات تبلور پیدا می کند، یادآور شد: سرنوشت کشور با انتخابات رقم می خورد و لذا باید اصلح را انتخاب کنیم. البته رد صلاحیت افراد به معنی برخوردار نبودن از صلاحیت نمایندگی مجلس است و لذا چنین افرادی شاید در سایر پست ها منشا خدمت و اثر باشند.

وی انتخابات در جمهوری اسلامی را مقبولیت در کنار مشروعیت نظام اسلامی دانست و عنوان کرد: مشروعیت بدون مقبولیت کاری از پیش نمی برد.

امام جمعه رودبار با بیان اینکه اسلام نگاه به زن در دوران جاهلیت و انقلاب نگاه به زن در دوران پهلوی را شکست، اضافه کرد: در انقلاب صنعتی اروپا از زنان به عنوان کارگر ارزان قیمت استفاده می شد و لذا باید نگاه اسلام و انقلاب به جایگاه زن را بازخوانی کنیم.

انتهای پیام

نظر شما