شناسهٔ خبر: 37791554 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

یک مسئول:

افزایش 13 درصدی اعتبارات استان اردبیل در سال آینده

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: سهم استان اردبیل از اعتبارات سال 99 کشور مشخص شده به طوری که نسبت به سالجاری رشد 13.2 درصدی را نشان می دهد.

صاحب‌خبر -

 داود شایقی امروز سوم بهمن در جلسه شورای برنامه ریزی استان اردبیل با اشاره به ارایه لایحه بودجه سال 99 به مجلس و بررسی آن در خانه ملت اظهار کرد: در بودجه سال 99 بالغ بر 26 هزار و 800 میلیارد تومان اعتبار بین 31 استان کشور توزیع می شود که این رقم نسبت به سال 98 حدود 4.2 درصد رشد نشان می دهد.
وی با بیان اینکه اعتبارات استان در بودجه سال 99 بالغ بر 550 میلیارد تومان پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد: این میزان اعتبار نسبت به سالجاری که رقمی در حدود 449 میلیارد تومان بود، رشد 13.2 درصدی را نشان می دهد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل افزود: سرانه اعتبارات استانها براساس سرانه جمعیتی توزیع می شود که استان اردبیل 1.58 درصد جمعیت کل کشور را به خود اختصاص داده و به تناسب همین سرانه جمعیتی توزیع اعتبارات انجام می شود. البته سهم ما از این سرانه بیشتر است.
شایقی بابیان اینکه سالانه 700 تا 800 میلیارد تومان اعتبار به استان اردبیل سرازیر می شود، گفت: با تخصیص 70 تا 80 درصد این اعتبارات زمینه برای تکمیل پروژه های نیمه تمام استان فراهم شده و در دو سال اخیر اقدامات خوبی در جذب اعتبارت ملی انجام شده است.
وی افزود: در بین استانهای کشور با تلاش استاندار، مدیران استانی و نمایندگان تلاش بر جذب اعتبارات ملی بوده به طوری که سال گذشته علاوه بر سهم اعتبارات استانی 750 میلیارد تومان از طریق منابع ملی و 250 میلیارد تومان از طریق فاینانس بانک ملی به پروژه راه آهن اردبیل اختصاص یافته است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل بیان کرد: قرار است سهم سال 99 راه آهن اردبیل از محل فاینانس که 250 میلیارد تومان است تا آخر امسال اختصاص یابد تا با تاکید در سفر رئیس جمهو پروژه راه آهن اردبیل برای افتتاح در سال آینده آماده شود. 
شایقی گفت: امسال 130 میلیارد تومان اعتبارات جذب استان خواهد شد که 100 درصد تخصیص این منابع انجام شده و امیداریم در مجموع 630 میلیارد تومان برای راه آه اردبیل دریافت کنیم که از زمان شروع پروژه که سال 82 است جذب این اعتبارات بی سابقه است.
وی ادامه داد: با تخصیصی که از محل سفر نوبخت به ارزش 250 میلیارد تومان و همچنین فاینانس بانک ملی انجام شد بیش از یک هزار میلیارد تومان در استان برای پروژه های زیربنایی به ویژه راه آهن و راه هزینه خواهد شد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل خاطرنشان کرد: در سفر اخیر رئیس جمهور 728 میلیارد تومان مصوب شد و رئیس سازمان برنامه و بودجه قول تخصیص 400 میلیارد تومان اعتبار مازاد را نیز داد تا بتوانیم پروژه های نیمه تمام استان اردبیل را به بهره برداری برسانیم.
شایقی با بیان اینکه در سه سال اخیر بیش از دو هزار و 827 میلیارد تومان منابع به استان جذب شده است، اظهار کرد: امیدواریم تا پایان امسال و سال آینده نیز بتوانیم همه این منابع را جذب کنیم.
وی با انتقاد از انتشار اخبار کذب در فضای مجازی در مورد رتبه 25 استان در جذب اعتبارات تصریح کرد: رتبه اردبیل از نظر جمعیت 23 و از لحاظ مساحت 25 است و در توزیع اعتبارات رتبه این استان 20 می باشد ولی با توجه به تخصیص دو هزار و 828 میلیارد تومان اعتبار در سال های اخیر این رتبه بندی تا سوم و چهارم کشور ارتقا یافته است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل افزود: تلاش ما بر این است تا همچنان در حوزه راه آهن و راههای استان جذب منابع را انجام دهیم به طوری که در دو سال اخیر همه راههای استان اردبیل ردیف اعتبار مالی برخوردار بوده و 50 درصد اعتبارات سفر نیز به حوزه راه اختصاص یافته است. 
شایقی در پایان گفت: سعی می کنیم تا با پیگیری مدیر کل راه و شهرسازی که تلاش جدی در تشکیل چهاربانده کرد راههای استان دارد و همچنین حمایت استاندار اردبیل بتوانیم منابع مورد نیاز را به استان جذب کنیم.
انتهای پیام

نظر شما