شناسهٔ خبر: 37791228 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نایب رییس مجلس با اشاره به تحریم‌ها:

باید مقاومت کنیم تا از این شرایط با موفقیت عبور کنیم

فاطمه کمانی

عضو هیات رییسه مجلس با اشاره به شرایطی که تحریم‌ها در کشور ایجاد کرده، اظهار کرد: باید مقاومت کنیم تا از این شرایط با موفقیت عبور کنیم.

صاحب‌خبر -

عبدالرضا مصری در مراسم امروز (سوم بهمن) تجلیل از صادرکنندگان برتر استان کرمانشاه با اشاره به این که زمانی ۲.۴ میلیون بشکه صادرات نفت داشتیم که امکان اداره مالی کشور را فراهم می‌کرد، افزود: امروز این میزان صادرات به حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار بشکه رسیده و همین شرایط اداره کشور را مشکل کرده است.

 وی با بیان اینکه هر چقدر ما قدرتمندتر  شویم دشمن نیز فشارش را مضاعف می‌کند، گفت: اگرچه تحریم شرایط سختی را به مردم تحمیل می‌کند، اما نباید فراموش کنیم همانطور که برای ما سخت است، فشار  تحریم‌ها به خود دشمنان نیز خساراتی را وارد می‌کند.

 نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دشمنان مجبورند خسارت حاصل از تحریم ها و جلوگیری از مراودات تجاری با ایران را برای هم پیمانان خود جبران کنند، یادآور شد: امکان جبران این خسارت در کوتاه مدت وجود دارد.

 به گفته این نماینده مجلس زمان کوتاهی باقی مانده و اگر مقاومت کنیم و شرایط ویژه را  بپذیریم، با سربلندی از این قله عبور خواهیم کرد.

مصری با بیان اینکه تا قبل از آبان ماه و مسائل ناشی از بنزین دشمنان به دنبال واسطه برای مذاکره با ایران بودند، ادامه داد: بعد از تصمیم غلط مبنی بر افزایش قیمت بنزین که به شدت با آن مخالف بودم، شرایط برعکس شد و دشمن همه راه‌ها را بست و امیدوار بود اتفاقی در داخل کشور صورت بگیرد.

 وی با اشاره به تغییر شرایط بعد از شهادت سردار سلیمانی و حضور میلیونی مردم در تشییع پیکر ایشان، یادآور شد: در همین مدت کوتاه دوباره نظر دشمن برگشت.

 نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دشمن منتظر مانده تا دو رفتار ما در آینده را نیز رصد کند، حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین راهپیمایی ۲۲ بهمن را این دو رویداد مهم دانست.

 وی اظهار کرد: باید از این دو رویداد نیز با سربلندی بیرون بیاییم تا مشخص شود حضور میلیونی مردم در تشییع پیکر سردار سلیمانی احساسات نبوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از نقش مهم صادرکنندگان در شرایط کنونی که ستاد پشتیبانی جنگ را بر عهده دارند نیز یاد کرد و گفت: باید تلاش کنیم در این شرایط صادرات را افزایش دهیم و کالا و ذائقه ایرانی را به کشورهای دیگر وارد کنیم.

 مصری معتقد است، صادرات کالا به کشورهای دیگر باعث می‌شود پیوند اقتصادی بین مردم دو کشور فارغ از پیوندهای سیاسی شکل بگیرد که این امر بسیار مهم است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حمایت از صادرکنندگان و درنظرگرفتن مشوق‌های صادراتی برای آنها واقعا مهم است، یادآور شد: اما در شرایط کنونی که با کمبود مواجه بودجه مواجه هستیم، دست ما برای پرداخت برخی از این اعتبارات باز نیست.

انتهای پیام

نظر شما