شناسهٔ خبر: 37790593 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

حجت‌الاسلام سلیمی در گفتگو با آنا:

هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان شاهد برخی تخلف‌ها بود/ شورای نگهبان عادل است

نماینده محلات در مجلس شورای اسلامی گفت: در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان شاهد برخی مسائل و تخلف‌ها بودیم و این را نمی‌شود انکار کرد. البته موارد تخلف به قوه قضائیه ارجاع شده است.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا سلیمی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا،‌ با اشاره به فرافکنی‌ها پیرامون بررسی صلاحیت کاندیداها در شورای نگهبان اظهار کرد: کشور نظام‌هایی دارد که یکی از آن‌ها شورای نگهبان است و وظایف و اختیارات شورای نگهبان در همان قانونی تدوین شده که اختیارات دولت، مجلس و قوه قضائیه را تعیین کرده است.

وی افزود: وظایف شورای نگهبان در اصول 98 و 99 قانون اساسی تصریح شده، البته ممکن است اطلاعات واصله به شورا به گونه‌ای باشد که برای برخی افراد سندسازی شده باشد، اما فقهای شورای نگهبان در رسیدگی به پرونده‌های افراد عادل هستند.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به صحبت‌های رئیس جمهور مبنی بر اینکه برگزاری انتخابات با یک گروه ممکن نیست، اظهار کرد: کاش آقای روحانی یکبار دیگر قانون اساسی را بخواند. ظاهراً  مشغله فراوان سبب شده وی برخی اصول قانون اساسی را فراموش کند.

سلیمی با تأکید براینکه زیر سؤال بردن اصل نظارت شورای نگهبان کار درستی نبوده و انکار یکی از نظام‌های قانونی کشور است، گفت: چنین نگرشی آسیب‌زاست. شورای نگهبان اعلام کرده آماده شنیدن اعتراض‌ها و بررسی مجدد صلاحیت‌هاست، لذا بیان چنین سخنانی از سوی افراد چیزی جز فرافکنی نیست.

عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یکی از اعضای تراز اول دولت در جلسه‌ای به عملکرد بی‌شائبه شورای نگهبان اذعان کرد و گفت ما ایمان داریم که شورای نگهبان سیاسی کار نیست.

وی اضافه کرد: در میان رد صلاحیت‌شدگان افرادی از اصولگرایان تند هم دیده می‌شوند، همانگونه که تعدای از اصلاح‌طلبان هم رد صلاحیت شده‌اند و این  اتهام‌هایی که به شورای نگهبان زده می‌شود اساس و مبنا ندارد.

نماینده محلات در مجلس شورای اسلامی گفت: به اذعان سخنگو و دیگر حقوقدان شورای نگهبان 90 درصد پرونده‌ها ناشی از مسائل مالی رد شده‌اند، لذا لازم است معترضانی که مدعی هستند حقشان تضییع شده، بروند و با ارائه اسناد متقن فضا را شفاف کنند.

سلیمی خاطرنشان کرد: در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان شاهد برخی مسائل و تخلف‌ها بودیم و این را نمی‌شود انکار کرد. البته موارد تخلف به قوه قضائیه  ارجاع شده است.

عضو هیئت رئیسه نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس بیان کرد: کسانی‌که در دولت می‌گویند شورای نگهبان خطا کرده آیا این خطا در تأیید صلاحیت آقای روحانی صورت نگرفته است؟

انتهای پیام/4034/

نظر شما