شناسهٔ خبر: 37790514 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

از غنی بودن ذخایر دارویی تا امنیت در آسمان کشور

استان ها - ایرنا – غنی بودن ذخایر دارویی کشور ،امنیت آسمان ایران بر روی پروازهای بین المللی ، رشد صادرات کالا از سیستان و بلوچستان به افغانستان و رتبه ۶۲ ایران در بین کشورهای نوآور جهان از جمله مهمترین عنوان‌های خبری ۲۴ ساعت گذشته سایت استانی سراسری ایرنا به شمار می‌رود.

صاحب‌خبر -

سایت سراسری استان‌های ایرنا به عنوان ویترین ۳۱ سایت استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی روزانه به طور میانگین محل انتشار حدود ۶۰۰ فرآورده خبری شامل خبر، گزارش، مصاحبه، میزگرد خبری، یادداشت، بسته تصویری و تحلیل است که عصر هر روز به منظور بهره‌برداری و آگاهی بیشتر مخاطبان در قالب «بسته خبری ۲۴» چکیده مهمترین رویدادهای استان‌ها منتشر می‌شود:

ذخایر دارویی کشور رضایت‌بخش است

رییس سازمان غذا و دارو گفت:در شرایط فعلی ذخایر دارویی کشور رضایت‌بخش و از لحاظ کمی و کیفی غنی است.

دکترمحمدرضا شانه در نشست روسا و معاونان غذا و دارو دانشگاههای کلان منطقه یک سلامت کشور در ساری افزود: با وجود تحریم مشکلی برای تامین دارو در کشور وجود ندارد.

وی اضافه کرد: ما در تامین دارو در سطح کشور نگرانی نداریم و ذخایر دارویی ما در بهترین حالت قرار دارد.

دکتر شانه ساز گفت: ما به میزان نیاز ۹ ماهه کشور دارو در انبار داریم و مواد اولیه مورد نیاز ما در حدود نیاز یک ساله است.

وی با اشاره به اینکه در تولید دارو و لوازم آرایشی در دنیا حرف برای گفتن داریم،افزود: تولید داروی داخلی از لحاظ کیفی استانداردهای بین المللی دارد و با مشابه خارجی اختلافی نداریم.

 نخبگان اجازه ندهند مرزهای فرهنگی ما تهدید شود

رئیس دستگاه قضا گفت: داشته‌های فرهنگی ما از سوی دشمنان تهدید می‌شود؛ بر نخبگان فرهنگی است که نگذارند مرزهای فرهنگی ما تهدید شود.

حجت الاسلام "سید ابراهیم رئیسی" در جمع تولیدکنندگان، کارآفرینان و فرهیختگان استان یزد از این استان بعنوان یک استان فرهنگی و دینی یاد کرد و افزود: اگر چهره‌های فرهنگی ما بر این امر مهم تاکید داشته باشند می‌توان بیشتر به پیشگیری از ناهنجاری‌های فرهنگی امیدوار بود.

وی تاکید کرد: آنچه امروز جامعه ما را از ناهنجاری های فرهنگی حفظ می کند همین فرهنگ بومی و اسلامی است.

۱۴۵۰ میلیارد تومان حقوق و معوقات فرهنگیان پرداخت شد

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: با همکاری سازمان برنامه و بودجه در راستای اجرای برنامه رتبه‌بندی معلمان یکهزار و ۴۵۰ میلیارد تومان بابت حقوق دی‌ماه و معوقات مهر تا آذر فرهنگیان پرداخت شد.

علی الهیار ترکمن در بوشهر  افزود: براین اساس معوقه‌های حقوق فرهنگیان از مهرتا آذر ماه براساس طرح رتبه‌بندی معلمان پرداخت وحقوق دی نیز براساس اصلاحیه جدید پرداخت شده است.

وی ادامه داد: یکی از تکالیف قانون برنامه ششم که به عهده آموزش و پرورش به نمایندگی ازدولت گذاشته شده است تدوین و اجرای نظام حرفه‌ای رتبه‌بندی معلمان است که براساس وعده‌ای که داده شد این کار از تابستان ۹۸پی گیری و در۱۷ آذر این مصوبه در دولت نهایی و ابلاغ و  تمام کارهای مربوط به اصلاح حکم‌های فرهنگیان انجام و صادر شد.

آسمان ایران جزو امن‌ترین مناطق پروازی جهان است

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر امن بودن ایران برای انجام سفرهایی هوایی گفت که آسمان کشور ما جزو امن‌ترین مناطق پروازی جهان است.

محمد اسلامی در حاشیه سفر به گرگان به خبرنگاران گفت: امنیت کامل آسمان ایران برای پروازهای بین المللی همواره در دنیا زبانزد است و این ضریب بالای امنیت خدشه دار نمی شود.

وی در ادامه با تاکید بر گسترش ناوگان حمل و نقل هوایی کشور به عنوان یکی از محورهای توسعه خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۵ پروژه فرودگاهی شامل پارکینگ هواپیما، باند دوم پروازی، افزایش باند موجود، افزایش ظرفیت و تجهیزات ناوبری و ارتقای آنها و رسیدن به استانداردهای جهانی در دست اقدام است.

بیش‌از هزار واحد مسکونی در سیستان و بلوچستان افتتاح شد

هزار و ۷۵۰ واحد مسکونی ویژه محرومان در سیستان و بلوچستان با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، رییس سازمان بنیاد مسکن انقلاب، استاندار و شماری از مسوولان در شهرستان خاش افتتاح شد.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در این مراسم که به صورت نمادین در روستای قاسم آباد خاش برگزار شد اظهار داشت: تا پایان سال ۹۹ دولت متعهد است افزونبر ۵۰ هزار واحد مسکونی را در سیستان و بلوچستان اجرا، تکمیل و به بهره‌برداری برساند.

محمدباقر نوبخت گفت: روز گذشته و امروز ۲ هزار و ۷۵۰ واحد مسکونی با اعتبار ۵۵ میلیون تومان برای هر واحد مسکونی در شهرهای سیستان و بلوچستان افتتاح شده است.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم به احترام علمای اهل سنت در سیستان و بلوچستان پنج هزار واحد مسکونی را به صورت قرض‌الحسنه بسازیم.
معاون رییس جمهوری گفت: روز گذشته کلنگ ساخت ۱۶ هزار و ۲۵۰ واحد تخریبی سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان به زمین زده شد و همچنین هشت هزار واحد دیگر در این مناطق نوسازی خواهند شد.

 ۲۱ سند ارتقای زنان و خانواده در کشور به تصویب رسیده است

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: سند ارتقای زنان و خانواده برای تحقق عدالت جنسیتی در استان‌های مختلف کشور تدوین شده‌ است و با تصویب این سند در خراسان رضوی تعداد اسناد تصویب شده ارتقای زنان و خانواده در کشور به ۲۱ سند رسید.

معصومه ابتکار در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان رضوی افزود: مهمترین هدف از تدوین و تصویب این سند فراهم‌کردن زمینه ارتقای زنان و افزایش مشارکت آنان در حوزه‌های مختلف است.
وی اضافه کرد: این سند باید ملاک عمل باشد و عمل به این سند به طور مرتب توسط این معاونت رصد و پایش خواهد شد.
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده افزود: خراسان رضوی از سرمایه انسانی خوبی برخوردار است و در این استان باید به زنان توانمند و شایسته نیز فرصت مشارکت داده‌ شود.

نخستین شتاب دهنده تخصصی رباتیک کشور در آذربایجان‌شرقی راه اندازی می‌شود

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به سابقه درخشان دانشگاه آزاد ایلخچی در مسابقات مختلف داخلی و خارجی رباتیک و مقام‌های متنوع کسب شده توسط تیم رباتیک این دانشگاه، نخستین شتاب دهنده تخصصی رباتیک کشور در این دانشگاه راه اندازی می‌شود.

  مهدی خرامش در نشستی با آرش رنجبران رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی با اشاره به لزوم حمایت و کمک به فارغ التحصیلان دانشگاهی برای ورود به بازار کار گفت: با توجه به شرایط کنونی حمایت از فارغ التحصیلان برای راه اندازی استارت آپ و کسب و کار سود ده یکی از اولویت های دولت و وزارت ارتباطات است.

 ایران رتبه ۶۲ نوآوری جهان را در اختیار دارد

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: شاخص جهانی کشور در نوآوری در ابتدای کار دولت یازدهم  ۱۲۰ بود که امروز به ۶۲ رسیده است که این امر مرهون سیاست‌گذاری درست قوه مقننه و حمایت دولت از سیاست‌های وزارت علوم در حوزه علم و فناوری است.

عبدالرضا باقری در "همایش نظام حقوقی دانشگاهها و دانشگاه جامع علمی کاربردی در تعامل با نهادهای اداری، قضایی و نظامی" در مشهد افزود: تعداد واحدهای فناور کشور از سه هزار واحد در سال ۹۲ به هفت هزار و ۸۶۲ واحد فناور رسیده است از این تعداد بیش از هزار و ۶۰۰ واحد به شرکت دانش بنیان تبدیل شده‌اند و این شرکت‌ها امروز در همه استانها حتی استانهای محروم در کار ایجاد اشتغال دانش بنیان مشغولند. 

مرگ مشکوک پرندگان مهاجر در تالاب میانکاله

مرگ مشکوک صدها قطعه پرنده مهاجر زمستان‌گذران در محدوده تالاب بین‌اللملی میانکاله در شرق مازندران سبب نگرانی مردم بومی و دوستداران محیط زیست شده است.

منابع محلی در تماس با خبرنگار ایرنا گفته‌اند که لاشه مرده پرندگان از دیروز در محدوده آبی و خشکی تالاب میانکاله مشاهده شده و هم اکنون گروههای دامپزشکی و محیطزیست استان سرگرم جمع آوری لاشه ها هستند.

تالاب بین المللی میانگاله با احتساب پناهگاه حیات وحش حدود ۶۸ هزار هکتار مساحت دارد که افزون بر ۴۰ هزار هکتار از این مساحت را تالاب بین المللی تشکیل می دهد. این منطقه که از شهرستان بهشهر در شرق مازندران تا اینجه برون در غرب استان گلستان امتداد می یابد و سالانه پذیرای حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار بال پرنده از ۱۳۰ تا ۱۵۰ گونه مختلف است در فصل های مختلف بویژه زمستان است.

نمایشگاه بین‌المللی انرژی کیش به کار خود پایان داد

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی و نفت کیش که با مشارکت ۱۴۰ شرکت داخلی و خارجی برپا بود، پنجشنبه شب پس از ۴ روز فعالیت به کار خود پایان داد.

به گزارش ایرنا، این نمایشگاه با رویکرد به معرفی ظرفیت‌های داخلی، مقابله با آثار تحریم‌ درصنایع نفت، گاز، پالایش، پتروشیمی و انرژی، و بهره وری از توانمندی موسسه های دانش بینان دوشنبه گذشته با حضور ناصر آخوندی معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد کیش، رضا پدیدار رییس کمسیون انرژی و محیط زیست اتاق بازرگانی تهران، محسن مظلوم فارسی مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران و مشارکت سازندگان و متخصصان صنعت نفت ایران، نمایندگان ۸ کشور خارجی، انجمن‌ها و تشکل‌های صنفی صنایع نفت، گاز، پالایش، پتروشیمی، برق و انرژی گشایش یافت.

گزارش :

مرهمی از سر عشق بر زخم‌های فارس

گزارشی از شیراز -گروهی از پزشکان متخصص و فوق تخصص جراحی پلاستیک که امتحان خود را در دیگر استان های کشور پس داده‌اند به سمت استان فارس سوق داده شده اند تا بتوانند مرهمی بر زخم چهره‌های کودکان و مردمان این استان بنشانند.

نخود در کرمانشاه و بیکاران به دنبال نخود سیاه

گزارشی دیگر از کرمانشاه - استان کرمانشاه در تولید نخود رتبه اول کشور را دارد اما در فرآوری آن که می‌تواند اشتغالزایی و سالانه میلیون‌ها دلار ارزآوری برای استان و کشور داشته باشد، حرفی برای گفتن ندارد

آخرین وضعیت جاده‌ها و بارش برف در سراسر کشور

عنوان گزارشی از گروه استان ها - بارش برف که از روز گذشته نقاط مختلف کشور را در برگرفته است اکنون در بسیاری از جاده‌ها و شهرها ادامه دارد و لغزندگی و برودت دما موجب کندی رفت و آمد در جاده ها شده است.

نجات ساحل تالش در گرو تکمیل کارخانه بازیافت زباله

گزارشی از آستارا - تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در ۱۱۰ کیلومتری غرب استان گیلان در ساحل زیبای دریای خزر از هشت طرح ساحلی و گردشگرپذیر نظیر گیسوم و قروق برخوردار است، اما زباله‌های شهری و بازمانده از گردشگران، طبیعت منحصر بفرد این نواحی را دچار آسیبهای جدی کرده‌ و می کند.

سفر به کهک روایت یک ماجراجویی و تجربه‌ای متفاوت

 استان مرکزی بخشی از فلات مرکزی ایران بین رشته کوه البرز و زاگرس و در مجاورت کویر مرکزی است که حدود ۷۵ درصد وسعتش را کوهستان تشکیل داده و به واسطه آن غارهای دیدنی و استثنایی را در آغوش خود گرفته که سفر به هرکدام از آن‌ها فصلی از ماجراجویی و تجربه‌ای متفاوت خواهد بود.

نظر شما