شناسهٔ خبر: 37790013 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون حقوقی قوه قضاییه خبر داد:

اجرای طرح پابند الکترونیکی در انتظار تأیید شورای نگهبان

ابولفضل ابویی

معاون حقوقی قوه قضاییه گفت: طرح پابند الکترونیکی در صورت تأیید شورای نگهبان تا آخر سال اجرایی می‌شود.

صاحب‌خبر -

 حجت الاسلام و المسلمین «محمد مصدق»  در نشست شورای اداری شهرستان مهریز، فعالیت‌های این دوره قوه قضاییه را برنامه محور دانست و گفت: دوره جدید قوه قضاییه به ریاست حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، برنامه محور و همان برنامه‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است که همه معاونت در این مسیر گام بر می‌دارند.

وی همچنین با اشاره به ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها، به اجرای طرح پابند الکترونیکی تا پایان سال پرداخت و افزود: این طرح به تصویب مجلس رسیده و اگر مورد تایید شورای نگهبان قرار بگیرد، زندانیان مورد تایید قاضی زندان از نظر حسن رفتار، می‌توانند در شرائط خاص با ارائه وثیقه به صورت پابندهای الکترونیکی یا به صورت نیمه آزاد، اشتغال داشته باشند.

مصدق ابراز امیدواری کرد که این طرح در صورت تایید شورای نگهبان تا پایان سال جاری به تصویب برسد و شاهد کاهش بسیاری از زندانیان باشیم. 

حجت الاسلام «عبدالرضا محی الدینی» امام جمعه مهریز هم به اعطای تسهیلات و حمایت از زندانیان و اشتغال آنان اشاره و « رضا زارع زاده» فرماندار مهریز نیز در این نشست بر جابجایی پاسگاه شهید مدنی، توسعه و ساخت ساختمان دادگستری و ساختمان پزشک قانونی تاکید کرد.

انتهای پیام

نظر شما