شناسهٔ خبر: 37789747 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

مشرق گزارش می‌دهد؛

بانک کشاورزی چند لپ‌تاپ و گوشی هدیه داده‌ است؟ +عکس

در خصوص هدیه لاکچری بانک کشاورزی به مدیران چند سوال مطرح است: چه نیازی به دادن هدیه بود؟ تاکنون چه کسانی این هدیه را و با چه هزینه‌ای دریافت کرده‌اند و هزینه آن از چه محلی تامین شده است؟

صاحب‌خبر -

سرویس اقتصاد مشرق - امروز احمد توکلی رئیس دیده بان شفافیت و عدالت در نامه‌ای به وزیر اقتصاد از اقدام وی در قبول نکردن هدیه لاکچری بانک کشاورزی که شامل یک لپتاپ و یک دستگاه گوشی بود تشکر کرد. براساس اطلاعات موجود این هدیه در جلسه مورخ  چهارشنبه 27 شهریور ماه و زمانی که فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد پس از شرکت در جلسه مجمع عمومی بانک و تایید صورت‌های مالی، در حال خروج از محوطه بانک بود در ماشین وی گذاشته شد.

گرچه اقدام وزیر اقتصاد در بازپس دادن هدیه عجیب و خارج از عرف این بانک اقدام مثبتی تلقی می‌شود اما مسئله‌ای که در حال حاضر محل سوال است اینکه آیا این هدایا تنها به همین یک شخص داده شده یا سایر شرکت‌کنندگان در این جلسه که از قضا همگی جزو مدیران اصلی و برخی وزرا بودند نیز این هدیه را دریافت کردند؟

برای پاسخ به این سوال باید ابتدا بررسی کرد چه کسانی در این جلسه حضور داشتند. طبق خبری که روابط عمومی بانک کشاورزی در خصوص این جلسه منتشر کرد، دکترفرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی، مهندس محمود حجتی وزیر وقت جهاد کشاورزی، دکتر حمید پور محمدی معاون سازمان برنامه و بودجه کشور، دکتر بخشنده معاون وزیر در امور برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی، دکتر باقری معاون  امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی، دکتر حنیفی معاون  نظارت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ،نماینده وزارت صنعت ،‌ معدن و تجارت ، نماینده امور اقتصادی و برنامه ریزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عباس مرادپور مدیرکل دفتر امور بانکی و بیمه وزارت اقتصاد، خدا رحمی مدیرعامل بانک کشاورزی، ماهی‌کار رئیس هیات مدیره، شریفات فنودی و قاسمی اعضای هیات مدیره و مدیران امور و روسای ادارات این بانک حضور داشتند.

براین اساس آنچه مشخص است در این جلسه نمایندگانی از چند وزارتخانه، وزرا و همچنین معاونین آن‌ها و اعضای هیئت مدیره حضور داشتند که اگر فرض را بر این بگذاریم که هدیه مورد اشاره به تمامی این افراد داده شده و باتوجه به اینکه خبری مبنی بر رد هدیه از سوی آن‌ها اعلام نشده، باید پرسید چرا مدیران بانک اقدام به اعطای این هدایا به حاضران جلسه فوق که تنها یکی از جلسات این بانک است کرده‌اند و در واقع از جیب مردم و سپرده‌گذاران حاتم‌بخشی نموده اند؟

مشرق آمادگی  دارد پاسخ بانک به چهار سوال اصلی در این خصوص را منتشر نماید که اولا چرا چنین هدیه‌ای داده شد؟ دوم چه کسانی هدایا را تاکنون دریافت کردند؟‌ سوم اینکه هزینه هرکدام از این هدایا چقدر بود و در آخر محل تامین اعتبار این هزینه از کدام ردیف بود؟

نظر شما