شناسهٔ خبر: 37789187 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر خبرداد:

۱۲۳ مرکزخدمات جامع سلامت در پی سیلاب آسیب دید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: در پی وقوع سیلاب اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان تعداد ۱۲۳ مرکزخدمات جامع سلامت در این استان آسیب دیده است.

صاحب‌خبر -

فرهاد دادگر معاون بهداشتی دانشگاه در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:بارندگی های اخیر در جنوب استان سیستان وبلوچستان علی الخصوص در حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر به ۱۲۳ مرکزخدمات جامع سلامت آسیب  رساند .

دادگر افزود:  ۹۳۰ روستا با جمعیتی بالغ بر ۲۵۰هزار و ۷۷۱ نفر را درگیر سیل و تعداد ۲۶۴ روستا در محاصره کامل آب قرار گرفتند.

او افزود:  تعداد ۱۳ آزمایشگاه سالم در مناطق بحران زده وجود دارد که قابل استفاده است و نیروی انسانی متناسب با وسعت منطقه آسیب دیده وجود دارد.

دادگر گفت: همچنین تعداد ۶۰۴۱ نظارت بهداشتی بر آب آشامیدنی و دفع فاضلاب، تعداد ۶۸۲ نظارت بهداشتی بر مواد غذایی، ۹۸ نظارت بهداشت محیط بر مراکز، ۵۷۸۷ مورد کلرسنجی، ۴۰۶ مورد نظارت بر دفن بهداشتی حیوانات تلف شده در سطح حوزه انجام گرفته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر  افزود: پس از شروع سامانه و با آمادگی قبلی پرسنل بهداشتی تعداد ۵۰ تیم ارزیاب به مناطق سیل زده جهت بررسی وضعیت موجود و خسارت های ناشی از آن اعزام که تعداد ۲۱ روستا، یک روستا از حوزه شهرستان نیکشهر، ۱۶ روستا از حوزه شهرستان چابهار و ۴ روستا از حوزه شهرستان کنارک در زمان وقوع سیلاب تخلیه شدند.

او  افزود: ۱۳۰۰ ویزیت دراین ایام توسط تیم های بهداشتی حاضر در منطقه انجام شده و همچنین داروهای موردنیاز از قبیل سرم ضدعقرب، واکسن آنفولانزا، مکمل ها، واکسن های روتین و داروهای مراکز خدمات جامع سلامت و تسهیلات های زایمانی به اندازه کافی در این مناطق وجود دارد و هیچگونه بیماری هم تا به الان مشاهده نشده است.

او  ادامه داد: جمعا ۱۲۴ مورد زایمان که یک مورد آن در آمبولانس و ۱۲۳ مورد آن در تسهیلات یا مراکز درمانی مجهز انجام و ۱۳۷۸ مراقبت برای مادران باردار پرخطر، ۱۷۹۳ مراقبت هم برای نوزادان،شیرخواران و کودکان ارائه شده است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد ۱۲۳ مرکزخدمات جامع سلامت هم آسیب دیده و تعداد ۱۳ آزمایشگاه سالم در مناطق بحران زده وجود دارد که قابل استفاده می باشند و نیروی انسانی متناسب با وسعت منطقه آسیب دیده وجود دارد. همچنین تعداد ۶۰۴۱ نظارت بهداشتی بر آب آشامیدنی و دفع فاضلاب، تعداد ۶۸۲ نظارت بهداشتی بر مواد غذایی، ۹۸ نظارت بهداشت محیط بر مراکز، ۵۷۸۷ مورد کلرسنجی، ۴۰۶ مورد نظارت بر دفن بهداشتی حیوانات تلف شده در سطح حوزه انجام گرفته است.

وی تصریح کرد: تعداد ۵۰ تیم بهداشتی همراه با تجهیزات و ۷ تیم بهداشتی هم از دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و کرمان در سطح منطقه به سیل زدگان خدمات بهداشتی و درمانی را به مردم ارائه می دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه در ادامه افزود: از همکاری دانشگاههای علوم پزشکی زاهدان و کرمان جهت همکاری و اعزام تیم های بهداشتی خود به مناطق سیل زده جنوب استان سیستان و بلوچستان تقدیر و تشکر کردند.

 دادگر در پایان افزود: با توجه به نبود زیر ساخت های مناسب و صعب‌العبور بور بودن بیشتر راههای مناطق روستایی در زمان بحران وسایلی همچون: سوله مخصوص بحران، آزمایشگاه سیار، ژنراتور برق، موبایل ماهواره‌ای یا بیسیم با دکل سیار، کانکس استقرار موقت، دستگاههای مه پاش و خودروهای کمک دار در سطح حوزه مورد نیاز است.

انتهای پیام/

نظر شما